Astfel, profitul net atribuit acţionarilor OMV, ajustat pentru factori excepţionali şi efecte de inventar, a coborât de la 379 milioane euro în primele trei luni ale anului trecut la 349 milioane euro în primul trimestru al acestui an, se arată într-un comunicat transmis marţi de grupul austriac.

Vânzările companiei au crescut de la 10,36 miliarde euro la 10,77 miliarde euro.

Profitul înainte de dobânzi şi taxe (EBIT), ajustat, a urcat cu 6%, de la 800 milioane euro la 851 milioane euro, cu evoluţii negative pe segmentul upstream (explorare şi producţie), dar rezultate mai bune pe rafinare şi marketing, respectiv gaze şi energie electrică, reiese din comunicat.

Citiţi şi: Cea mai mare companie din România a făcut profit de 1,33 miliarde lei în primele trei luni

Petrom a înregistrat un profit EBIT ajustat de 360 milioane euro, în scădere cu 5% de la 379 milioane euro în primul trimestru al anului trecut, notează OMV. Astfel, profitul operaţional (EBIT ajustat) al diviziei de explorare şi producţie a scăzut cu 15% în perioada analizată, de la 767 milioane euro la 653 milioane euro.

La divizia de rafinare şi marketing, OMV a înregistrat un profit operaţional de 112 milioane euro, faţă de o pierdere de 30 milioane euro în primele trei luni ale anului trecut. Divizia de gaze şi energie a consemnat o creştere cu 3% a profitului EBIT ajustat, de la 99 milioane euro la 102 milioane euro.
Numărul angajaţilor OMV a scăzut la aproximativ 27.800, de la circa 28.700 la finele anului trecut.

"În primul trimestru al anului 2013 am înregistrat încă o dată o performanță financiară puternică prin care am continuat să ne îndeplinim cu succes strategia. Am înregistrat un nivel crescut al producției, comparativ cu ultimul trimestru din 2012, în ciuda dezinvestițiilor din zona britanică a Mării Nordului și a suspendării producției la câmpul Schiehallion, pentru redezvoltarea acestuia. Am luat decizia finală de investiție pentru dezvoltarea câmpului de gaze Aasta Hansteen, inclusiv în ceea ce privește infrastructura pentru noi conducte, lucru ce va poziționa în continuare Norvegia ca țară cheie în portofoliul companiei", a declarat  Gerhard Roiss, Directorul General Executiv al OMV.  

Potrivit acestuia, în sectorul downstream, grupul a făcut un pas important în implementarea strategiei prin vânzarea subsidiarei de marketing din Croația.
Totodată, OMV şi-a capitalul forței de muncă cu peste 500 milioane de euro, ca parte a programului de eficientizare a performanței energize OMV. “Aceste rezultate excelente aferente primului trimestru, precum și fluxul puternic de numerar confirmă progresul făcut pentru a realiza obiectivele noastre de profitabilitate și a susține programul de investiții”, a mai spus Gerhard Roiss.