Compania Naţională Poşta Română a înregistrat, în primele şapte luni ale acestui an, un profit net de 18,3 milioane lei (4,13 milioane euro), în contextul unor creşteri semnificative pe componenta veniturilor din servicii financiare, a celor din colete şi din serviciul "confirmare de primire", a anunţat astăzi operatorul naţional de servicii poştale. De asemenea, în acelaşi interval, profitul brut a depăşit cu 87% prognoza din Bugetul de Venituri si Cheltuieli pe 2015, pentru intervalul ianuarie-iulie 2015. Acesta s-a ridicat la 21,6 milioane lei (4,8 milioane euro).
Faţă de primele şapte luni ale anului trecut, cel mai mult au crescut veniturile din servicii financiare (+25%), colete şi cele aferente serviciului confirmare de primire, cu 10,7%, respectiv 6%. Veniturile totale s-au ridicat, în perioada ianuarie – iulie 2015, la 655 milioane lei (147 de milioane euro), iar cheltuielile – la 633 de milioane lei (142 milioane euro).
"În acest an, Poşta Română va rămâne în marja profitabilităţii cu un rezultat pozitiv estimat la 1,6 milioane lei, în condiţiile în care ne-am propus un plan amplu de investiţii, poate cel mai important din ultimii 10 ani. În contextul unei pieţe cu tot mai mulţi competitori, fără o concentrare a unei ponderi semnificative din resursele financiare pe investiţii nu putem aspira, în anii următori, la menţinerea pe această traiectorie profitabilă şi la creştere. Poşta Română are nevoie de servicii performante, de o relaţie corectă şi prietenoasă cu clienţii şi cu partenerii de business, de tehnologii moderne, simultan cu respectarea obligaţiilor către acţionarul principal, statul roman", a declarat Alexandru Petrescu, director general Poşta Română.
Operatorul naţional de servicii poştale a planificat, pentru acest an, investiţii de peste 55 de milioane de lei (12,3 milioane euro), strategie care va continua şi în 2016. Printre proiectele ample demarate în acest an se numără cel de optimizare şi dezvoltare a reţelei de comunicaţii electronice a Poştei Române. De asemenea, la începutul acestui an, Poşta Română a utilat întreaga flota auto a companiei cu sistem de monitorizare GPS, o investiţie esenţială pentru eficientizarea activităţii de distribuţie, precum şi pentru reducerea cheltuielilor de transport.
Tot în 2015, Poşta Română va demara lucrări de reabilitare a unor clădiri importante aflate în proprietatea companiei şi în care se furnizează servicii poştale. Printre acestea se numără Palatul Poştelor din Timişoara, investiţie care se ridică la 1,5 milioane euro, Centrul de Date din Bucureşti (175.000 euro) sau Oficiul Zonal Poştal Slatina (171.000 euro).
Poşta Română este deţinută de statul român, prin Ministerul pentru Societatea Informaţională, în proporţie de 75%, şi de Fondul Proprietatea (FP) în proporţie de 25%. Compania deţine cea mai mare reţea de distribuţie la nivel naţional, însemnând peste 80% din totalul subunităţilor poştale care operează, în prezent, în România. Peste 19 milioane de locuitori beneficiază de serviciile Poştei Române şi peste 7,5 milioane de adrese sunt acoperite de reţeaua poştală proprie. Compania a încheiat anul 2014 cu un profit net de 22,8 milioane lei (5 milioane euro), după cinci ani de pierderi.
Sursa: AGERPRES