Profit în scădere în 2011 pentru compania care deţine grupul Media Pro

Profitul operational al companiei Central Media Enterprises (CME), condusă de Adrian Sârbu, a scăzut în 2011 cu 2,7% față de anul precedent, ajungând la la 46,9 milioane dolari, arată ultimele rapoarte financiare ale companiei

Cifra include profitul realizat de posturile Pro TV, Pro TV Internaţional, Acasă, ProCinema, Sport.ro, MTV România şi Pro TV Chişinău.

Totuși, operațiunile reunite în compania Pro TV SA au înregistrat în 2011 o creștere a veniturilor cu  anul trecut, cu 1,2%, până la 159,3 milioane dolari. În trimestrul 4 al lui 2011, veniturile s-au păstrat la același nivel ca și în anul precedent, de 25,9 milioane dolari.

Media Pro Entertainment, care include, printre altele, diviziile Media Pro Pictures, Media Pro Studios, Media Pro Distribution, Pro Video, Media Pro Music & Entertainment, Cinema Pro și Hollywood Multiplex a avut anul trecut venituri de 187,2 milioane de dolari, față de 140,7 milioane de dolari, cât au înregistrat în 2010.

Divizia New Media
a grupului a avut anul trecut venituri nete de 15,7 milioane de dolari, în urcare cu 4,6 milioane de dolari faţă de 2010.
Pe lângă România, CME mai deține posturi de televizune în alte 5 țări din Europa Centrală și de Est: Cehia, Slovacia, Slovenia, Bulgaria și Croația. Totuși, Cehia si Romania sunt principalele piețe ale CME, care este controlată de doi mari acţionari: omul de afaceri Ronald Lauder şi gigantul american de media Time Warner.

La nivel general, grupul condus de Adrian Sârbu a înregistrat, în 2011, venituri nete de 864,7 milioane de dolari, mai mari cu 17,7% decât cele înregistrate în 2010. Profitul operaţional înainte de includerea deprecierii şi amortizării (OIBDA)  al CME pentru 2011 a crescut de la 107,3 milioane de dolari la 167 milioane de dolari.
Adrian Sârbu se declară mulţumit de rezultate: "Într-un an dificil ne-am păstrat promisiunea: veniturile noastre au crescut cu 17%, OIBDA cu 56% și cash flow-ul cu 96%. Ne-am menținut peste nivelul pieței urmărind noul nostru model de business: un singur conținut, distribuție multiplă".
În noiembrie anul trecut, compania a fost greu lovită de agenţia de evaluare financiară Standard & Poor’s Ratings Services, care a revizuit perspectiva pentru ratingul Central European Media Enterprises (CME), proprietarul Pro Tv, de la stabilă’ la "negativă", pe fondul îngrijorărilor privind lichiditatea scăzută.
"Revizuirea perspectivei reflectă punctul nostru de vedere cu privire la posibilitatea crescută ca lichiditatea CME să se deterioreze în următoarele trimestre, având în vedere faptul că obligaţiunile companiei ajung la maturitatea precum şi riscurile de volatilitate a veniturilor ca urmare a perspectivelor economice slabe în Europa", se arata atunci în comunicatul agenţiei.