L’Oreal,cel mai mare producător de cosmtice din lume, a anunţat o scădere cu 14 procente a profitului net aferent primului semestru al anului, ca urmare a diminuării consumului de produse de machiaj şi parfumuri în Europa şi Statele Unite.
Venitul net realizat în primele şase luni din 2009 a scăzut, de asemenea, la 1,08 miliarde de euro, de la 1,26 miliarde de euro, în perioada similară a anului trecut.
Profitul operaţional a fost şi el mai mic cu 8,3%, ajungând la 1,37 miliarde de euro, uşor peste estimările analiştilor. Vânzările au crescut foarte puţin, cu 1,4%, la 8,77 miliarde de euro.
Compania franţuzească, producătoare a parfumurilor Armani şi a produselor de make-up Lancome, a resimţit astfel din plin reorientarea clienţilor spre produse mai ieftine, pe fondul recesiunii.
Cu toate acestea, Thierry Prevot, purtătorul de cuvânt a companiei, a subliniat că L’Oreal se aşteaptă pentru a doua jumătate a anului la o creştere minimă a afacerilor.