Profit uriaș pe primul trimestru pentru Coca-Cola! Impactul COVID-19 nu a lovit compania

Coca-Cola a raportat un profit substanțial pentru primul trimestru al acestui an, dar atrage în același timp atenția că impactul noului coronavirus se va vedea în al doilea trimestru și pe ansamblul întregului an. Compania nu a cuantificat acest impact și precizează că totul depinde de măsurile de combatere a coronavirusului și de ritmul susținut de recuperare macroeconomică.

Profitul Coca-Cola a crescut cu 65% în primul trimestru al acestui an, până la 2,775 miliarde dolari, dar reprezentanţii companiei au avertizat că aceasta va suferi „un impact material” în 2020, determinat de măsurile de distanţare socială şi izolare impuse la nivel internaţional pentru contracararea pandemiei de COVID-19, relatează agenţia EFE, conform Agerpres.

Compania multinaţională cu sediul în Atlanta (SUA) şi-a publicat marţi rezultatele financiare şi a anunţat că a facturat 8,601 miliarde dolari în perioada ianuarie – martie, în scădere cu 1% faţă de aceeaşi perioadă a exerciţiului financiar anterior, şi a semnalat că la finele lunii februarie „volumul a crescut cu 3%, excluzând China”.

Totuşi, compania a explicat într-un comunicat că în martie, odată cu propagarea globală a pandemiei, „ţările au intensificat măsurile de distanţare socială şi izolare”, ceea ce a dus „la schimbări semnificative ale comportamentului de cumpărături ale consumatorilor” pe pieţele din toată lumea unde operează.

În acest sens, Coca-Cola a subliniat că a observat „aprovizionarea” consumatorilor de pe unele pieţe, urmată de „niveluri de cerere apropiate de normal mai normale şi un puternic avans al comerţului electronic”, iar toate acestea se vor reflecta în rezultatele din al doilea trimestru.

Impactul din trimestrul doi nu a fost încă cuantificat

Volumele de vânzări au fost liniare pe pieţele din America Latină şi Europa, Orientul Mijlociu şi Africa, datorită impactului din martie al coronavirusului, în timp ce în Asia Pacific acestea au scăzut cu 7%, regiunea Americii de Nord fiind unica unde au crescut cu 3%.

„Per ansamblu, de la începutul lunii aprilie, compania a înregistrat o scădere globală a volumului de vânzări cu 25%”, atribuită în special consumului „în afara casei”.

Coca-Cola nu a cuantificat impactul pe care estimează că îl va suferi în al doilea trimestru şi pe ansamblul întregului an, dar a precizat că „depinde semnificativ” de măsurile de combatere a coronavirusului” şi de ritmul susţinut de recuperare macroeconomică”, dar a demonstrat „optimism” faţă de o îmbunătăţire a condiţiilor în a doua jumătate a anului.

„Le mulţumim sincer celor care muncesc pentru a ne menţine în siguranţă pe durata crizei, în special celor din sectorul sanitar. De asemenea, le sunt recunoscător angajaţilor noştri, care fac posibil să putem furniza în continuare băuturi în toată lumea”, a spus într-un comunicat directorul executiv, James Quincey.

Rezultatele Coca-Cola au depăşit aşteptările analiştilor de pe Wall Street, dar acţiunile au scăzut cu peste 4% după deschiderea sesiunii de tranzacţionare. De la începutul anului, compania a pierdut circa 20% din valoarea bursieră.