Noile estimări aduc totalul costurilor înregistrate anul trecut de Airbus cu A400M la 2,2 miliarde de euro, iar, de la demararea proiectului, în urmă cu peste un deceniu, costurile au depăşit şase miliarde de euro, din cauza întârzierilor persistente şi a depăşirii costului de fabricaţie.
Compania a cerut noi discuţii cu statele europene care cumpără avionul, pentru a limita noi pagube financiare.
Anul trecut, profitul operaţional ajustat a scăzut cu 4%, la 3,955 miliarde de euro, iar veniturile s-au ridicat la 66,581 miliarde de euro, în creştere cu 3%, a anunţat miercuri Airbus. Analiştii se aşteptau la un declin de 7,3% a câştigului anual, la 3,83 miliarde de euro, la vânzări de 64,919 miliarde de euro, în creştere cu 0,7%.
Airbus a anunţat miercuri că producţia aeronavelor A350 şi A320neo rămâne 'dificilă', dar se constată o îmbunătăţire a lanţului de furnizare pentru modelul A350, iar ţintele de producţie rămân în grafic.
Airbus estimează că va livra peste 700 de aeronave în 2017, în creştere faţă de cele 688 de avioane livrate în 2016.
Pe 9 mai 2015, un A400M s-a prăbuşit în cursul unui zbor de încercare în apropiere de Sevilla, în sudul Spaniei, antrenând moartea celor doi piloţi şi a celor doi ingineri. În cursul prăbuşirii, trei dintre cele patru motoare ale avionului nu au răspuns la comenzile echipajului.
În septembrie 2016, Airbus a prezentat un plan de reorganizare internă în urma căruia toate diviziile vor fi combinate într-o singură companie, în ideea simplificării guvernanţei corporatiste şi optimizării eficienţei. Airbus Group va fuziona cu principala sa divizie Airbus Commercial Aircraft, care produce avioane de pasageri, în cadrul unei noi entităţi botezate Airbus. Francezul Fabrice Brégier va deveni director operaţional al Airbus, în timp ce germanul Tom Enders va rămâne directorul general al grupului.
Airbus Helicopters a inaugurat, recent, noua fabrică din România, o investiţie de 52 milioane de euro, unde va fi produs elicopterul cu două motoare H215, primul aparat fiind aşteptat să iasă de pe linia finală de asamblare în 2018. AGERPRES