Profitul grupului american Apple Inc a urcat cu 13% în trimestrul trei din 2014, la 8,47 miliarde de dolari, pe fondul vânzărilor masive de iPhone-uri, depăşind estimările analiştilor, transmite Reuters.
Valoarea vânzărilor totale de iPhone-uri a atins 39,3 milioane de unităţi în perioada iulie-septembrie 2014, în timp ce analiştii se aşteptau la 38 de milioane. Apple Inc a vândut peste zece milioane de noi iPhone-uri în primul week-end, după ce modelele au fost scoase la vânzare (20 – 21 septembrie), arătând cererea solidă pentru telefoanele cu ecrane mai mari.
Directorul general al companiei, Tim Cook, a anunţat că livrările modelelor iPhone 6 şi iPhone 6 Plus ar fi putut fi chiar şi mai ridicate în cazul în care compania ar fi avut la dispoziţie mai multe telefoane. În 2013, Apple a vândut peste nouă milioane de iPhone 5S şi 5C în primul week-end, după ce modelele au fost scoase la vânzare.
Totuşi, vânzările de tablete iPad au fost dezamăgitoare în trimestrul trei, înregistrând un declin de 7%, la 12,3 milioane de unităţi, de la 13,1 milioane de unităţi în perioada similară din 2013. Dar veniturile grupului american au urcat cu 12,2% în perioada iulie – septembrie 2014, la 41,12 miliarde de dolari, depăşind estimările analiştilor, de 39,9 miliarde de dolari.
'În anul fiscal 2014, suntem în grafic pentru a înregistra comenzi record, inclusiv la noile modele iPhone 6 şi iPhone 6 Plus', a afirmat directorul general al companiei, Tim Cook, care şi-a exprimat speranţa că şi rezultatele din trimestrul patru vor fi 'excelente'.
Veniturile Apple Inc ar urma să ajungă în trimestrul patru din 2014 la 63,5 – 66,5 miliarde de dolari, pe fondul lansării de noi produse.
Vânzările de calculatoare Mac au urcat cu 21%, la 5,5 milioane de unităţi, cel mai ridicat avans din trimestrul patru din 2011.
Apple rămâne cea mai valoroasă marcă din lume, cu o valoare de 113,165 miliarde de euro (în creştere cu 3% comparativ cu anul trecut), potrivit ediţiei din 2014 a clasamentului eurobrand Global Top 100 publicat recent. Acest clasament a fost realizat în urma unei analize a mai mult de 3.000 de branduri de companii din 16 industrii cu comparaţii între Europa, America şi Asia. AGERPRES