Bayerische Motoren Werke (BMW), cel mai mare producător de mașini de lux din lume, a raportat pentru trimestrul al treilea un profit în creștere cu 14%, datorită cererii pentru modele Seria 3 sedan și wagon din China care a compensat scăderea în Europa, transmite Bloomberg.
Profitul înainte de taxe și dobânzi a crescut la 2 miliarde euro (2,56 miliarde dolari), de la 1,76 miliarde euro cu un an înainte, a raportat azi compania cu sediul în Munchen.
Cifra a depășit estimarea medie de 1,74 miliarde euro a celor 11 analiști chestionați de Bloomberg. Vâânzările au crescut cu 14%, până la 18,8 miliarde euro.
“Am avut un trimestru III bun, stabilind noi recorduri pentru volumele de vânzări, venituri și câștiguri, în condițiile unui mediu dificil. La fel ca restul sectorului, începem să simțim ceva avânt”, a spus Norbert Reithofer, CEO BMW.
Încurajată de creșterea din China, BMW a fost în mare parte neatinsă de criza datoriilor suverane, care a cauzat în acest an cea mai mare cădere a cererii în Europa din ultimii aproape 20 de ani.
Mercedes Benz, parte a grupului Daimler AG, și-a redus țintele de profit și a inițiat un plan de tăiere de costuri de 2 miliarde euro, din cauza încetinirii din Europa și a îmbătrânirii gamei.
Profitul operațional al diviziei de construcții mașini din cadrul BMW a scăzut cu 9,3%, până la 1,65 miliarde euro, împovărat de costurile ridicate de dezvoltare și de “competiția intensă”, a spus compania. Aceasta a dus la scăderea marjei de vânzări la 9,6%, de la 11,9% cu un an înainte.
Compania Audi din cadrul grupului Volkswagen, al doilea cel mai mare producător de mașini de lux din lume, a raportat o marjă de 10,5% pentru ultimul trimestru, depășind cu Mercedes care a avut o marjă de 6,4%.
Fluxul de numerar din segmentul auto a crescut cu 55%, până la 2,64 miliarde euro în trimestrul III. Profitul net a urcat cu 16%, până la 1,29 miliarde euro.
Acțiunile BMW au închis ieri în scădere pe bursa din Frankfurt, cu 0,8%, la 66,49 dolari. În acest an, acțiunile au urcat cu 25%, dând companiei o capitalizare de 41,3 miliarde euro.
Compania, care fabrică de asemenea motocicletele BMW și Husqvarna, a rămas consecventă cu ținta din acest an de a bate profitul înainte de taxe de 7,38 miliarde euro obținut în 2011.
BMW și-a apărat vânzările din acest an menținându-le peste cele ale Audi grație creșterii de 33% din China, până la un volum de 237.650 de vehicule până în septembrie.
Impulsionată de cererea pentru modelele din Seria-1 compact și Seria-3 sedan și wagon, compania a livrat 1,11 milioane de mașini BMW și vehicule sport în primele nouă luni din 2012, comparativ cu cele 1,1 milioane de mașini livrate de Audi. Mercedes a vândut 965.000 de vehicule.
Audi și Mercedes și-au jurat ambele să obțină prima poziție de la BMW până la sfârșitul acestui deceniu.