Așadar, profitul înregistrat de BMW înainte de taxe şi dobânzi a urcat la 3,5 miliarde de euro, respectiv 3,7 miliarde de dolari, în ultimele trei luni din 2022. Amintim că analiştii se aşteptau la 3,47 miliarde de euro.

Producătorii de maşini de lux au sfidat turbulenţele economice datorită cererii robuste pentru cele mai scumpe modele. Simultan, BMW s-a descurcat mai bine în criza semiconductorilor decât rivalele sale, conform reuters.com

Companiile auto se confruntă cu înrăutăţirea perspectivelor

În momentul de față, companiile auto se confruntă cu înrăutăţirea perspectivelor, în special în Europa, din cauza preţului ridicat al energiei şi al inflaţiei record.

BMW a propus pentru 2022 dividende de 8,50 euro pe acţiune, în creştere faţă de un nivel de 5,80 euro pe acţiune în 2021.

În 2022, veniturile grupului au crescut cu 28%, la 142,6 miliarde de euro (150,66 miliarde de dolari), în timp ce analiştii se aşteptau la 141,6 miliarde de euro.

Divizia auto a raportat o marjă operaţională de 8,6%, un profit înainte de taxe şi dobânzi de 10,6 miliarde de euro şi un flux de numerar de 11,1 miliarde de euro. Aproape jumătate din fluxul de numerar a venit de la contribuţia în numerar a societăţii sale mixte din China – BMW Brilliance Automotive (BBA).

În februarie, BMW anunţa că va plăti 3,7 miliarde de euro pentru a fi acţionarul majoritar al BBA, majorându-şi participaţia de la 50% la 75%, după obţinerea aprobărilor autorităţilor de la Beijing.

BMW a livrat pe plan global 2,4 milioane de vehicule în 2022

Recent, BMW AG a anunţat că a livrat pe plan global 2,4 milioane de mașini în 2022, cu 4,8% mai puţine decât în 2021, în condiţiile în care blocajele de pe lanţurile de aprovizionare provocate de carantina din China şi războiul din Ucraina au afectat livrările.

În ultimul trimestru al anului trecut, livrările grupului BMW au crescut cu 10,6%, pe măsură ce blocajele de aprovizionare au fost eliminate.

Mai apoi, BMW a livrat anul trecut 215.755 de vehicule BMW şi MINI complet electrice, în creştere cu 107,7% comparativ cu 2021.

„Suntem încrezători că putem construi pe acest succes în 2023, pe măsură ce continuăm să vedem o cerere deosebit de mare pentru modelele noastre electrice”, a declarat anteriorul directorul de vânzări de la BMW, Pieter Nota.