Profitul BMW, sub estimările analiştilor

  Producatorul auto de masini de lux BMW a anuntat o scadere a profitului in cel de-al doilea trimestru si isi revizuieste in scadere targetul de vanzari pentru acest an pe fondul cresterii pretului la materiile prime si la combustibili dar si a devalorizarii dolarului. BMW a inregistrat un profit net de 507 milioane euro in al doilea trimestru al anului, fata de valoarea de 753 milioane de euro raportata in perioada similara a anului trecut.Compania a ratat astfel estimarile analistilor

 

Producatorul auto de masini de lux BMW a anuntat o scadere a profitului in cel de-al doilea trimestru si isi revizuieste in scadere targetul de vanzari pentru acest an pe fondul cresterii pretului la materiile prime si la combustibili dar si a devalorizarii dolarului.

BMW a inregistrat un profit net de 507 milioane euro in al doilea trimestru al anului, fata de valoarea de 753 milioane de euro raportata in perioada similara a anului trecut.Compania a ratat astfel estimarile analistilor de 703 milioane euro. Si vanzarile BMW au scazut de la 14,7 miliarde euro in urma cu un an, la 14,6 miliarde de euro in acest an.

“Conditiile de afaceri de pe piata auto internationala s-au deteriorate tot mai mult in ultima perioada pe fondul crizei economice globale, a cresterii preturilor la material prime si la combustibili, cat si a devalorizarii monedei americane” au declarat reprezentantii companiei.

BMW urmeaza Daimler si anuntat o scadere a targetului de vanzari pentru intregul an, in conditiile in care vanzarile de pe piata din SUA, cea mai mare piata a BMW, au scazut cu 10% de la inceputul acestui an.

Norbert Reithofer, CEO-ul BMW, a anuntat ca a initiat un program pentru reducerea costurilor cu 6 miliarde de euro, cat si disponibilizarea a 8.100 de angajati, in incercarea de a-si creste vanzarile cu 10% pana in 2012.

De la inceputul anului actiunile BMW au inregistrat o scadere de 32%.

Sursa: Bloomberg