ING Asigurări de Viaţă a obţinut la finele anului 2010 un profit brut de 46,47 milioane RON, în scădere cu 49,8% faţă de cel înregistrat la finele anului 2009, care s-a ridicat la 92,7 milioane RON, potrivit datelor publicate, miercuri, de companie.
Potrivit societăţii de asigurări rezultatul este în concordanţă cu obiectivele stabilite şi a fost influenţat de proiectele realizate pentru lansarea de noi produse, extinderea canalelor de distribuţie şi creşterea beneficiilor şi serviciilor oferite clienţilor, alături de investiţiile generate de dezvoltarea semnificativă a activităţii din Pilonul III.
„Pentru industria de asigurări de viaţă, 2010 a fost anul stabilizării după o perioada destul de agitată – un an în care, în pofida presiunilor induse de măsurile macro şi a atitudinii mai rezervate a consumatorilor, am remarcat şi semnale îmbucurătoare în privinţa retenţiei clienţilor şi resurselor alocate. Pentru ING, 2010 a însemnat o evoluţie stabilă în zona asigurărilor de viaţă şi o dezvoltare semnificativă a activităţii de pensii facultative, activele nete ale fondurilor din Pilonul III înregistrând o creştere de 70% faţă de 2009”, a declarat Cornelia Aurelia Coman, director general ING Asigurări de Viaţă
Potrivit datelor publicat de societatea de asigurări, valoarea activelor financiare în administrare a ajuns la nivelul de 1,99 miliarde RON la sfârşitul anului 2010, în creştere cu 11,2% faţă de 2009, iar volumul primelor brute subscrise de ING Asigurări de Viaţă era de 543,4 milioane RON , în creştere cu 3% faţă de aceeaşi perioada a anului precedent.
De asemenea, în 2010 s-a observat creşterea interesului pentru asigurările unit-linked, care oferă, pe langa protecţie, şi oportunitatea unor investiţii. Astfel, la ING ponderea contractelor de tip unit-linked în portofoliul total era de 56% la sfârşitul lui 2010, după ce, pe parcursul anului au fost încheiate cu 39% mai multe poliţe unit-linked decât în 2009.
Totodată retenţia clienţilor s-a consolidat, numărul de contracte răscumpărate şi reziliate în 2010 fiind cu 30% mai mic faţă de 2009.
„În ceea ce priveşte strategia ING Asigurări de Viaţă pentru 2011, principalele obiective pe care le vizăm sunt menţinerea cotei actuale de piaţă şi consolidarea poziţiei de lider (…) Nu în ultimul rând, dupa un an bogat în lansări în zona produselor unit-linked, în 2011 ne completăm oferta de planuri de protecţie cu un produs de asigurare de boli grave, pentru a răspunde nevoilor consumatorilor pe zona de sănătate, şi continuăm seria lansărilor de produse structurate”, a mai spus directorul general ING Asigurări de Viaţă.
Cosmin Zaharia, redactor Strategic Insurance Broker