Gigantul chinez de vehicule electrice BYD și-a consolidat astfel poziția dominantă pe piața internă, lansând un nou război al prețurilor în segmentul vehiculelor inteligente.
Profitul net al BYD a atins 9,2 miliarde de yuani
Conform unui raport bursier publicat vineri, profitul net al BYD a atins 9,2 miliarde de yuani (aproximativ 1,26 miliarde de dolari), în linie cu estimarea anterioară a companiei, care prognozase un interval între 8,5 și 10 miliarde de yuani. Veniturile companiei în primele trei luni ale anului 2025 au urcat la 170,4 miliarde de yuani, în creștere cu 36,4% față de anul trecut, deși sub avansul de 52,7% raportat în ultimul trimestru din 2024, conform informațiilor publicate de Reuters.
Cel mai mare producător de vehicule electrice din China a dinamizat piața recent, oferind sistemul său de asistență la condus „God’s Eye” ca dotare standard, fără costuri suplimentare, pentru întreaga gamă de modele. De asemenea, a lansat o nouă platformă de super-încărcare pentru vehicule electrice, forțând rivali precum Leapmotor, Geely și Toyota să răspundă prin lansarea de modele electrice mai accesibile, dotate cu funcții inteligente.

Gigantul își reorganizează operațiunile din Europa, după câteva erori strategice
Prin deschiderea unui nou front într-un război al prețurilor care durează de ani buni pe cea mai mare piață auto din lume, BYD își propune să își extindă avansul. În perioada ianuarie-martie 2025, BYD a deținut 13,6% din vânzările de automobile din China, în creștere față de 12,1% în aceeași perioadă din 2024. În schimb, cota de piață combinată a celor două joint venture-uri Volkswagen în China a scăzut de la 13,7% în 2024 la 12,1% în 2025.
La Salonul Auto de la Shanghai din această săptămână, BYD și alți producători auto au ales să pună accent pe siguranță, renunțând să mai insiste pe capacitățile de condus autonom. Această schimbare vine după ce autoritățile chineze au restricționat promovarea agresivă a termenilor precum „inteligent” sau „autonom” în publicitate, în urma unui accident mortal implicând un model Xiaomi SU7 la sfârșitul lunii martie 2025.
În afara pieței interne, care reprezintă aproximativ 90% din vânzările sale totale, BYD își propune să exporte 800.000 de vehicule în acest an.
De asemenea, sursa menționată a raportat că BYD își reorganizează operațiunile din Europa, după câteva erori strategice.