Profitul Carrefour a scăzut cu 14% în 2011

Grupul francez de distribuţie Carrefour a anunţat joi că în 2011 a înregistrat un profit net de 371 milioane euro, în scădere cu 14% comparativ cu 433 milioane euro în 2010, în timp ce vânzările au crescut uşor cu 0,9% până la 81,27 miliarde euro.

În aceste condiţii, grupul francez a anunţat că a decis să reducă la jumătate dividendele, până la 0,52 euro pe acţiune în 2011 de la 1,08 euro pe acţiune în 2010, şi de asemenea să reducă cheltuielile de capital până la 1,6-1,7 miliarde euro în acest an de la 2,3 miliarde de euro anul trecut.

"2011 a fost un an cu rezultate mixte pentru Carrefour. Vânzările au crescut uşor ca urmare a performanţelor solide pe pieţele emergente. Mediul dificil cu care ne-am confruntat pe întreg parcursul anului, în special în Europa de Sud-Est, precum şi performanţele slabe ale diviziei de hypermarketuri din Franţa au condus la o scădere a profitului operaţional. În 2012 vom profita de punctele noastre tari simultan cu un control strict al costurilor pentru a ne ajusta la mediul în care operăm", a declarat preşedintele director general de la Carrefour, Lars Olofsson.

Grupul Carrefour este cel mai mare distribuitor european şi cel de-al doilea la nivel mondial. Prezent în 32 de ţări din lume cu peste 15.500 magazine, grupul Carrefour numără aproximativ 475.000 de angajaţi. În România, grupul Carrefour operează 25 de hipermarketuri, trei francize şi 48 de supermarketuri.
Sursa: Agerpres