În cazul în care condiţiile de pe piaţă vor permite, Carrefour va organiza anul acesta listarea la bursă a diviziei imobiliare Carmila şi a subsidiarei sale din Brazilia.
Grupul francez a păstrat neschimbate dividendele pe 2016, la 0,70 euro per titlu, după ce profitul operaţional recurent a scăzut cu 3,8%, la 2,35 miliarde de euro (2,50 miliarde de dolari), sub estimările analiştilor, de 2,37 miliarde de euro.
Carrefour a demarat în toamna lui 2016 procesul de selecţie a unui succesor al directorului general Georges Plassat, al cărui mandat în fruntea celui mai mare grup european de retail se încheie în luna mai 2018.
De când a preluat conducerea în 2012, Plassat a ajutat la redresarea Carrefour, care obţine 73% din vânzările sale în Europa şi aproximativ un sfert în Franţa. El s-a concentrat pe reducerea costurilor, dezvoltarea unei reţele de magazine mai mici şi renovarea hipermarketurilor.
În Franţa, profitul operaţional a scăzut anul trecut cu 13,4%, în timp ce în Europa profitul operaţional a urcat cu 25,7%, pe fondul redresării din Spania şi a îmbunătăţirii profitabilităţii în Italia.
Carrefour a înregistrat o performanţă solidă în Brazilia, dar în China încă înregistrează pierderi.
Anul acesta, vânzările ar urma să urce cu 3-5%, va continua extinderea reţelei de magazine şi se va investi în comerţul electronic, a anunţat directorul financiar Pierre-Jean Sivignon.
Carmila a fost înfiinţată în luna aprilie 2014 pentru a achiziţiona, extinde şi renova centrele comerciale situate în apropierea hipermarketurilor Carrefour. Analiştii sunt de părere că listarea la bursă a subsidiarei Carmila, care se numără printre primele cinci firme europene de proprietăţi imobiliare comerciale, ar permite Carrefour să strângă fonduri cu care să îşi finanţeze expansiunea. Portofoliul Carrefour este compus din 193 de centre comerciale, iar Carrefour deţine 42% din acţiuni, restul capitalului fiind deţinut de investitorii instituţionali.
Cu peste 10.100 de magazine în 34 de ţări, Grupul Carrefour este al doilea retailer mondial şi numărul unu în Europa. În România, Grupul Carrefour numără 280 de magazine, dintre care 29 de hipermarketuri 'Carrefour', 111 supermarketuri 'Market', 43 de magazine de proximitate 'Express', 10 magazine de proximitate 'Contact', un magazin de comerţ online şi 86 de magazine Billa.
AGERPRES