Profitul Carrefour, în creştere, datorită performanţelor solide de pe pieţele emergente

Profitul grupului francez Carrefour a crescut în primul semestru din acest an cu 5,3%, datorită performanţelor solide de pe pieţele emergente, transmit Bloomberg şi Reuters.

Carrefour, al doilea retailer mondial după Wal Mart, a anunţat că profitul operaţional la rate de schimb constante a urcat la 706 milioane de euro (781 milioane de dolari) în primele şase luni din acest an, a opta creştere consecutivă, în timp ce analiştii se aşteptau la 683,5 milioane de euro. 

Creşterea dinamică şi profitabilă s-a extins pentru al optulea semestru consecutiv. Rezultatele noastre sunt solide, într-o perioadă economică dificilă pe unele din pieţele pe care operăm, a afirmat directorul financiar Pierre-Jean Sivignon. 

Sivignon a adăugat că estimările analiştilor potrivit cărora în acest an Carrefour va realiza un profit operaţional de 2,5 miliarde de euro sunt rezonabile. 

Anul trecut, profitul operaţional s-a situat la 2,45 miliarde de euro. De asemenea, compania şi-a menţinut estimările privind obţinerea unul flux de numerar mai ridicat în 2016 şi investiţii între 2,5 – 2,6 miliarde de euro. 

În perioada ianuarie – iunie 2016, vânzările nete au urcat cu 2,9%, la 36,6 miliarde de euro, în linie cu estimările analiştilor. În Europa vânzările au fost stabile, în timp ce pe pieţele emergente s-a înregistrat un avans de 10%. 

Joi dimineaţă, acţiunile Carrefour au crescut cu 0,2%, la 23,75 euro, la Bursa de la Paris. 

În martie, Carrefour a anunţat că va majora anul acesta investiţiile pentru a renova şi deschide magazine, pentru a-şi consolida redresarea din Europa şi a stimula vânzările din China. 

Compania franceză va investi 2,5 – 2,6 miliarde de euro anul acesta pentru renovarea şi extinderea magazinelor, faţă de 2,4 miliarde de euro anul trecut. 

Sivignon a precizat că nu există evoluţii noi în planul companiei anunţat în martie, de a lansa o ofertă publică iniţială pentru Carmila, subsidiara imobiliară a Carrefour. 

Carmila a fost înfiinţată în luna aprilie 2014 pentru a achiziţiona, extinde şi renova centrele comerciale situate în apropierea hipermarketurilor Carrefour. Analiştii sunt de părere că listarea la bursă a subsidiarei Carmila, care se numără printre primele cinci firme europene de proprietăţi imobiliare comerciale, ar permite Carrefour să strângă fonduri cu care să îşi finanţeze expansiunea. 

Carrefour deţine 42,3% din acţiunile Carmila. Alţi acţionari importanţi sunt companiile de asigurări Predica (divizie a Crédit Agricole cu 12%), Cardif (11%), Axa (6%) şi Sogecap (divizie a Société Générale cu 6%), precum şi fondurile americane de investiţii Colony (13%) şi Pimco (6%).

Patrimoniul actual al Carmila este compus în prezent din 189 de centre comerciale, dintre care 116 sunt în Franţa, 66 în Spania şi şapte în Italia. La finele lui 2015, valoarea portofoliului său se ridică la 4,5 miliarde de euro, iar compania intenţionează să dezvolte alte 70 de proiecte în Europa cu o valoare suplimentară de 1,5 miliarde de euro. 

Grupul Carrefour deţine 10.100 de magazine în 34 de ţări, care deservesc zilnic peste 10 milioane de clienţi. 

În România, grupul Carrefour numără 191 de magazine, dintre care 29 de hipermarketuri 'Carrefour', 108 supermarketuri 'Market', 43 de magazine de proximitate 'Express', 10 magazine de proximitate 'Contact' şi un magazin de comerţ online: www.carrefour-online.ro. 

SURSA: Agerpres