Profitul net al grupului francez Carrefour, al doilea mare retailer la nivel mondial, s-a diminuat anul trecut cu aproape 70%, la 385 de milioane de euro, din cauza unor cheltuieli excepţionale şi de restructurare, în timp ce veniturile totale au coborât cu 1%, la 87,4 miliarde de euro.

Profitul net de anul trecut a fost afectat de cheltuieli excepţionale şi de restructurare de aproape 1,1 miliarde de euro, însă grupul a reuşit să economisească 590 de milioane de euro, se arată în raportul financiar al Carrefour pentru 2009.

Vânzările, excluzând Taxa pe Valoare Adăugată, au scăzut cu 1,2%, la 85,9 miliarde de euro anul trecut, însă au avansat cu 1,2%, excluzând impactul cursurilor de schimb valutar, ajustările calendaristice şi preţul combustibilului.

Scădere cu peste 5% în Europa

În Europa, exceptând Franţa, încasările au coborât cu 5,4% comparativ cu 2008, la 30,7 miliarde de euro, din cauza mediului economic dificil şi a deflaţiei în Spania.

Grupul a raportat în ianuarie că vânzările din România au scăzut anul trecut cu 4,6%, la 1,14 miliarde de euro, comparativ cu 2008, după un declin de 12% în ultimele trei luni ale anului, la 326 milioane de euro.

Carrefour subliniază că în 2009 şi-a majorat cota de piaţă, mai ales în Franţa, şi a alocat investiţiilor comerciale 639 milioane de euro.

SURSA: Mediafax

DETALII:
Citeşte şi: Carrefour s-ar putea retrage din Belgia