Compania americană a anunţat că rezultatele sale financiare au depăşit aşteptările analiştilor deoarece a vândut mai multe băuturi răcoritoare în Statele Unite şi peste hotare, mai ales pe pieţele emergente. În predeschiderea şedinţei de tranzacţionare a bursei de la New York acţiunile Coca Cola au crescut cu 71 de cenţi, ajungând la 68,74 dolari.
Compania a anunţat începerea unui program de reducere a costurilor în 2012 pentru a realiza economii de 550-650 milioane de dolari anual, până în 2015, pentru a compensa parţial majorarea preţului materiilor prime.
În perioada octombrie-decembrie 2011, Coca-Cola a înregistrat un profit de 1,65 miliarde de dolari, sau 72 de cenţi pe acţiune, faţă de 5,77 miliarde de dolari sau 2,46 dolari pe acţiune, în perioada similară din 2010. Dar atunci compania a înregistrat un câştig net de 1,74 dolari pe acţiune în urma achiziţionării operaţiunilor de îmbuteliere din America de Nord.
Veniturile au crescut cu 5%, la 11,04 miliarde de dolari, datorită preţurilor mai ridicate şi a rezultatelor solide înregistrate în străinătate. Analiştii de pe Wall Street se aşteptau la venituri de 11 miliarde de euro în trimestrul patru din 2010.
În 2011 Coca-Cola a înregistrat un profit net de 8,57 miliarde de dolari, sau 3,69 dolari pe acţiune, în scădere cu 27% faţă de 2010, când profitul a fost de 11,81 miliarde de dolari, sau 5,06 dolari pe acţiune. Veniturile au crescut cu 33%, la 46,54 miliarde de dolari, de la 35,12 miliarde de dolari.
În România, produsele Coca-Cola sunt îmbuteliate în cinci fabrici poziţionate strategic în toate regiunile ţării: Ploieşti, Iaşi, Timişoara, Oradea şi, începând cu 2002, şi la Vatra Dornei.
SURSA: Agerpres