În primele trei luni ale acestui an, profitul Ford a scăzut cu 39% în ritm anual, până la 989 milioane de dolari, sau 24 de cenţi pe acţiune, comparativ cu 1,61 miliarde de dolari, sau 40 de cenţi pe acţiune, în perioada similară a anului trecut. În schimb, veniturile au crescut uşor până la 35,9 miliarde de dolari, peste estimările analiştilor care mizau pe 34,2 miliarde de dolari. Vânzările globale au crescut cu 6%, până la aproape 1,6 milioane de unităţi.
Chiar dacă rezultatele sunt sub estimările analiştilor, primul trimestru al acestui an a fost al 19-lea trimestru consecutiv în care Ford a înregistrat profit.
”Am avut un trimestru robust şi suntem în program cu cea mai agresivă lansare de produs din istoria noastră”, a declarat directorul Ford, Alan Mulally, potrivit aceleiași surse, citată de Agerpres. În primul trimestru al acestui an, Ford a înregistrat un profit operaţional de 1,5 miliarde dolari în America de Nord, în scădere faţă de un rezultat operaţional de 2,4 miliarde de dolari în primul trimestru al anului trecut. Operaţiunile Ford din America de Nord au fost afectate de costuri în valoare de 100 de milioane de dolari din cauza evoluţiilor meteo nefavorabile. În plus, compania a pus deoparte 400 de milioane de dolari drept rezerve pentru repararea modelelor anterioare.
Numărul autovehiculelor vândute de Ford pe piaţa din SUA în primul trimestru a scăzut cu 3%, până la 580.260. În schimb, pe piaţa din China, vânzările din primul trimestru au crescut cu 45%, până la 271.321 de vehicule, iar în Europa au crescut cu 11%, până la 326.000.
Ford a avertizat încă de la sfârşitul anului trecut că profitul său va scădea în 2014, an pe care l-a descris ca fiind unul de tranziţie în condiţiile în care compania are de gând să lanseze 23 de vehicule, mai mult decât dublu faţă de cele 11 vehicule lansate în 2013.
Ford a demarat producţia la fabrica din Craiova în 2012, odată cu lansarea modelului B-Max, care este primul produs al acestei fabrici şi prima maşină românească de 5 stele EuroNCAP. Tot în 2012, Ford a început să producă la Craiova şi motorul EcoBoost. Luna trecută, Ford a fabricat la Uzina de la Craiova motorul EcoBoost cu numărul 250.000.