Henkel, producătorul german al detergentului Persil, a înregistrat, în trimestrul al doilea al acestui an, vânzări globale de 4,13 mld. euro, cu 3,5% sub valoareadin aceeaşi perioadă a anului anterior, datorită impactului negativ al cursului de schimb; vânzările organice – care nu iau în calcul cursul de schimb și achiziții/vânzări – au crescut cu 3,3%. Profitul operaţional ajustat a crescut cu 2,1%, până la 674 mil. euro.
“Henkel a continuat să performeze bine și în trimestrul doi al anului 2014. Într-un context de piață dificil, toate diviziile companiei au reușit să raporteze creșteri organice și îmbunătățirea profitabilității,” a declarat CEO-ul Henkel, Kasper Rorsted. “Cu o creștere organică solidă a vânzărilor, piețele emergente au contribuit, din nou, peste medie, la creșterea totală. De asemenea, am reușit să creștem business-ul pe piețele mature. Cu toate acestea, impactul cursului de schimb a continuat să influențeze negativ vânzările raportate de companie.”
În ceea ce priveşte întregul an fiscal 2014, Rorsted Rorsted se aşteaptă ca escaladarea conflictului ruso-ucranian și neliniștea politică din Orient să aibă în continuare un impact negativ asupra contextului de piață. Prin urmare, el anticipează “o ușoară încetinire a creșterii câștigului ajustat per acțiune preferențială în a doua jumătate a acestui an, comparativ cu prima jumătate. Pentru noi, factorii-cheie ai succesului rămân agilitatea și flexibilitatea și vom continua să ne simplificăm și să ne accelerăm procesele și structurile”.
Totuşi, Rorsted confirmă previziunile pentru anul 2014, în pofida contextului dificil, şi speră “să generăm o creștere organică a vânzărilor între 3% și 5%. Anticipăm ca EBIT margin să crească la cca 15,5%, iar câștigurile ajustate per acțiune preferențială să crească de ordinul unei cifre (en: “high single-digits”)”.
Vânzările Henkel din trimestrul doi al acestui an au atins valoarea de 4,137 mld. euro, sub valoarea din trim. II 2013, care ajungea la 4,286 mld. euro. Organic, înainte de luarea în considerare a impactului cursului valutar şi a achiziţiilor/vânzărilor, vânzările au crescut cu 3,3%. Profitul operațional ajustat, după deduceri, a crescut cu 2,1%, de la 660 milioane euro la 674 milioane euro.
Profitul operațional raportat (EBIT) a fost de 589 milioane euro, comparativ cu 607 milioane euro în trimestrul doi al anului trecut. Indicatorul Adjusted return on sales (EBIT margin) a crescut puternic cu 0,9 puncte procentuale, de la 15,4 la 16,3%. La 14,2%, return on sales raportat a rămas la nivelul din perioada de comparație.
Rezultatul financiar a atins valoarea de -11 milioane euro, comparativ cu -27 milioane euro în trimestrul doi 2013. Indicatorul tax rate a atins 22,8%, comparativ cu 25,5% în trimestrul doi al anului trecut.
Câștigul net al trimestrului a crescut cu 10,8%, de la 432 milioane euro la 446 milioane euro. După deduceri, câștigul net a fost de 441 milioane euro (în perioada de comparație: 418 milioane euro). Câștigul net ajustat al trimestrului, după deduceri, a atins valoarea de 499 milioane euro, comparativ cu 461 milioane euro în trimestrul II 2013. Indicatorul Câștiguri per acțiune preferențială (EPS) a crescut de la 0,96 euro la 1,02 euro. După ajustări, EPS a crescut cu 8,4%, până la 1,16 euro, de la 1,07 euro în trimestrul doi 2013.