Henkel, producătorul german al detergentului Persil, a înregistrat, anul trecut, vânzări globale 15,6 mld. euro, cu 3,4% mai mult decât anul anterior. Profitul operaţional ajustat a crescut cu și el cu 9 procente, de la 1,8 mld. euro la 2 mld. euro.
“2011 a fost încă un an foarte bun pentru Henkel. În pofida contextului economic volatil, ne-am atins obiectivele ambiţioase şi chiar le-am depăşit în mod semnificativ. Vânzările şi profitul au atins un nivel record”, declară Kasper Rorsted, CEO Henkel.
Despre 2012, Rorsted spune că ”va rămâne în continuare dificil, mai volatil decât în trecut. În consecinţă, trebuie să ne adaptăm continuu pentru a răspunde rapid la schimbările de pe pieţe (…) Ne aşteptăm să raportăm EBITDA de 14 procente şi o îmbunătăţire a câştigurilor per acţiune preferenţială de cel puţin 10 procente.”
Vânzările Henkel au crescut în anul fiscal 2011 cu 3.4% până la 15,6 mld. euro, comparativ cu perioada anterioară. Organic, vânzările au crescut cu 5.9 procente. Toate diviziile companiei – Adezivi Tehnologii, Produse Cosmetice/ de toaletă și Detergenţi & Produse pentru îngrijirea locuinţe – au raportat ”îmbunătăţiri ale poziţiilor pe pieţe”.
Cu ocazia Adunării Generale Anuale, Management Board-ul companiei, Comitetul de Supraveghere şi Comitetul Acţionarilor vor propune creşterea dividendelor per acţiune preferenţială la 0.80 euro (anul precedent: 0.72) şi a dividendelor per acţiune ordinară la 0.78 euro (anul precedent: 0.70).