Profitul net al Inditex, companie ce deţine branduri precum Zara, Bershka, Stradivarius, Massimo Dutti şi Pull & Bear, a urcat cu 5% anul trecut, la 2,5 miliarde de euro (2,65 miliarde de dolari), de la 2,38 miliarde de euro în 2013, în timp ce analiştii se aşteptau la câştiguri de 2,49 miliarde de euro în 2014.
Vânzările au urcat cu 8%, la 18,12 miliarde de euro, în linie cu estimările analiştilor. Vânzările online în peste 20 de pieţe au compensat creşterea slabă din Spania. Anul acesta au fost lansate operaţiuni online şi în China, Mexic şi Coreea de Sud. Inditex, controlată de miliardarul spaniol Amancio Ortega, obţine 22% din venituri de pe piaţa internă, unde economia se redresează lent.
Compania şi-a reconfirmat strategia, anunţând că va deschide până la 480 noi magazine şi va închide între 80 şi 100 de magazine mai mici. La sfârşitul lunii ianuarie 2015, Inditex avea 6.683 magazine, în creştere cu 5% faţă de perioada similară din 2014. În monedă locală vânzările companiei au urcat cu 13% în primele şase săptămâni din acest an.
Anul acesta, Inditex va investi 1,35 miliarde de euro, în creştere faţă de 1,24 miliarde de euro în 2014.
În România, la finele anului trecut, reţeaua Inditex era formată din 57 de magazine, cu brandurile Zara, Pull&Bear, Bershka, Stradivarius, Oysho, Zara Home şi Massimo Dutti. AGERPRES