În primul semestru din 2017, numărul de clienţi noi ai ING a ajuns la 700.000, astfel încât în total banca olandeză are 3,65 milioane, cel mai semnificativ avans fiind înregistrat "pe pieţele în creştere", care includ şi România şi Polonia. Majorarea numărului de clienţi vine pe fondul îmbunătăţirii softului pentru serviciile de Mobile banking. 

Profitul operaţional a scăzut cu 1% în trimestrul doi din 2017, la 1,40 miliarde de euro (1,65 miliarde de dolari), în timp ce analiştii se aşteptau la 1,28 miliarde de euro. 

Profitul a fost obţinut în urma creşterii continue a creditării şi a depozitelor, la marje stabile ale dobânzii, "în pofida concurenţei agresive de pe unele pieţe. Ne aşteptăm ca această creştere a numărului de clienţi să continue", a afirmat directorul general Ralph Hamers. 

La Bursa de la Amsterdam, acţiunile ING au scăzut miercuri dimineaţă cu 1%. Anul acesta, titlurile au urcat cu aproximativ 17%. 

Veniturile din comisioane au crescut cu 17% în trimestrul doi din acest an, la 714 milioane de euro, în timp ce marja netă a dobânzilor a urcat la 1,51%, a anunţat miercuri grupul bancar olandez. 

Creditarea de bază a urcat cu 6,4 miliarde de euro în perioada aprilie-iunie 2017, iar ING a atras depozite noi de la clienţi în valoare de 5,3 miliarde de euro. De asemenea, provizioanele pentru creditele neperformante au scăzut cu un sfert, la 229 de milioane euro. 

ING a anunţat recent că va investi masiv în platformele sale digitale, pentru a economisi anual 900 milioane de euro (un miliard de dolari), până în 2021. De asemenea, banca va concedia 7.000 de angajaţi, aproximativ 13% din forţa sa de muncă. Deciziile vin pe fondul presiunilor cu care se confruntă instituţia din cauza cerinţelor autorităţilor de reglementare privind capitalul şi a ratelor scăzute ale dobânzilor. 

ING Bank oferă servicii bancare unui număr de peste 34 milioane de clienţi individuali, companii sau instituţii din peste 40 de ţări. 

Înfiinţată în 1994, ING Bank România este în prezent o bancă universală, oferind produse şi servicii tuturor categoriilor de clienţi – companii mari şi mici, instituţii financiare, mici antreprenori şi persoane fizice. 

AGERPRES