Majorarea numărului de clienţi pe plan global şi îmbunătăţirea marjei de profit a ajutat ING Groep, cel mai mare grup olandez de servicii financiare, să raporteze câştiguri trimestriale peste estimările analiştilor, potrivit Agerpres.
Profitul înainte de taxe a urcat cu 6,2% în trimestrul trei din 2017, la două miliarde de euro, faţă de 1,88 miliarde de euro în perioada similară din 2016, în timp ce analiştii se aşteptau la 1,83 miliarde de euro.
Majorarea câştigurilor se datorează costurilor de risc extrem de scăzute, creşterii creditării şi a numărului de clienţi pe plan global, a afirmat directorul financiar Koos Timmermans.
Profitul net a înregistrat un avans de 2%, la 1,38 miliarde de euro (1,61 miliarde de dolari), în perioada iulie-septembrie 2017, analiştii previzionând un câştig de 1,33 miliarde de euro. Veniturile s-au situat la 4,41 miliarde de euro, în timp ce provizioanele pentru creditele neperformante au scăzut semnificativ, la 124 de milioane de euro, de la 265 de milioane de euro în trimestrul trei din 2016.
Numărul de clienţi ai ING a crescut cu 400.000, la 36,9 milioane, în timp ce creditarea netă de bază a urcat cu opt miliarde de euro, iar depozitele clienţilor s-au majorat cu 4,2 miliarde de euro.
Veniturile nete din dobânzi au urcat cu 3,1% în trimestrul trei din 2017, la 3,49 miliarde de euro, în timp ce cheltuielile operaţionale de bază au crescut cu 3%, la 2,29 miliarde de euro.
Indicele de adecvare a capitalului Tier 1 ratio s-a menţinut la 14,5% în 30 septembrie, similar cu nivelul de la sfârşitul lunii iunie.
Joi dimineaţă, acţiunile ING au urcat cu 0,6%, la 16,03 euro, la Bursa de la Amsterdam, capitalizarea bursieră ridicându-se la 63 de miliarde de euro. Anul acesta, titlurile au urcat cu aproximativ 20%.
Marja de profit s-a îmbunătăţit, ajungând la 1,53%, de la 1,50%.
ING a anunţat recent că va investi masiv în platformele sale digitale, pentru a economisi anual 900 milioane de euro (un miliard de dolari), până în 2021. De asemenea, banca va concedia 7.000 de angajaţi, aproximativ 13% din forţa sa de muncă. Deciziile vin pe fondul presiunilor cu care se confruntă instituţia din cauza cerinţelor autorităţilor de reglementare privind capitalul şi a ratelor scăzute ale dobânzilor.
ING Bank oferă servicii bancare unui număr de aproape 37 milioane de clienţi individuali, companii sau instituţii din peste 40 de ţări.
Înfiinţată în 1994, ING Bank România este în prezent o bancă universală, oferind produse şi servicii tuturor categoriilor de clienţi – companii mari şi mici, instituţii financiare, mici antreprenori şi persoane fizice.