Grupul elveţian Swatch Group, cel mai mare producător mondial de ceasuri, a estimat luni că industria de orologerie din Elveţia are un potenţial solid de creştere în 2013, având în vedere rezultatele peste aşteptări înregistrate în 2012 şi vânzările solide înregistrate în luna ianuarie.
Swatch, producătorul mărcilor de ceasuri Omega, Breguet, Blancpain şi Swatch, a precizat că anul trecut profitul său net a înregistrat o creştere de 26% până la 1,61 miliarde franci elveţieni (1,3 miliarde de euro). În consecinţă, societatea a decis să majoreze dividendele cu 17% până la 6,75 franci pe acţiune pentru o acţiune la purtător şi până la 1,35 franci pentru o acţiune nominală.
Anterior, Swatch a anunţat că în 2012 a avut vânzări record de 8,14 miliarde de franci, în creştere cu 14% comparativ cu 2011.
"Semnele primite de pe diferite pieţe din întreaga lume sugerează o menţinere a potenţialului solid de creştere pentru industria elveţiană de orologerie şi pentru Swatch Group. Perspectivele realiste de creştere pe termen lung pentru industria elveţiană de orologerie sunt de ordinul a 5%-10% pe an", scrie într-un comunicat de presă al Swatch Group.
Aceste declaraţii par să-i calmeze pe cei îngrijoraţi de perspectivele pieţei produselor de lux ca urmare a scăderii vânzărilor pe piaţa din China. Potrivit firmelor de consultanţă Bain & Co şi Altagamma, creşterea vânzărilor de produse de lux pe piaţa globală a încetinit la 5% în 2012 de la o creştere de 13% în 2011 pe măsură ce consumatorii chinezi şi europeni şi-au redus cheltuielile.
Sursa: Agerpres