Lenovo, care controlează 17,3% din piaţa computerelor personale conform firmei de cercetare IDC, a raportat un profit net de 219,7 milioane de dolari, faţă de 162 milioane de dolari în perioada iulie-septembrie 2012 şi 199,12 milioane de dolari estimat de analişti.
Veniturile au urcat cu 13%, la 9,8 miliarde de dolari.
Compania chineză, care a înregistrat mai mult de trei trimestre consecutive de creştere a profitului trimestrial cu peste 10%, se extinde agresiv şi pe piaţa telefoanelor mobile inteligente şi a serverelor, pentru a contracara scăderea vânzărilor de PC-uri pe plan mondial.
Vânzările globale de computere personale au scăzut şi în al treilea trimestru al acestui an, pentru al şaselea trimestru consecutiv, pe măsură ce tabletele şi smartphone-urile au afectat cererea pentru PC-uri tradiţionale, a anunţat recent firma de cercetare IDC.
IDC apreciază că piaţa de PC-uri a scăzut cu 7,6%, până la 81,6 milioane de unităţi.
IDC estimează că grupul chinez Lenovo a fost cel mai mare producător mondial de PC-uri în trimestrul al treilea, cu un uşor avans faţă de grupul american Hewlett Packard.
Cota de piaţă a Grupului Lenovo în România s-a dublat, în al doilea trimestru al anului, până la 19,6%, faţă de acelaşi interval din 2012, devenind astfel, în premieră, lider al pieţei româneşti de PC, conform datelor publicate de IDC.
În regiunea EMEA (Europa/Orientul Mijlociu/Africa), Lenovo a devenit lider de piaţă în zece dintre ţările zonei, inclusiv România, şi cel mai mare furnizor de PC-uri din Europa de Est.
Lenovo este o companie de tehnologie personală cu o cifră de afaceri de 34 miliarde dolari şi cel mai mare producător global de computere personale, care deserveşte clienţi din peste 160 de ţări.