Compania Levi Strauss a inregistrat o scadere de 98% a profitului in lunile martie, aprilie si mai, ajungand la numai un milion de dolari, comparativ cu 46 de milioane inregistrate in aceeasi perioada a anului 2007.Potrivit companiei care a produs prima pereche de "blue jeans" in anul 1873, principala cauza ce a determinat scaderea profitului a fost diminuarea cererii, insa un impact semnificativ l-au avut si cheltuielile cu expedierea, produse de problemele aparute la instalarea unui nou softwa
Compania Levi Strauss a inregistrat o scadere de 98% a profitului in lunile martie, aprilie si mai, ajungand la numai un milion de dolari, comparativ cu 46 de milioane inregistrate in aceeasi perioada a anului 2007.
Potrivit companiei care a produs prima pereche de „blue jeans” in anul 1873, principala cauza ce a determinat scaderea profitului a fost diminuarea cererii, insa un impact semnificativ l-au avut si cheltuielile cu expedierea, produse de problemele aparute la instalarea unui nou software.
„Ne asteptam ca si al doilea trimestru sa fie dificil iar investitiile continue pentru stabilizarea noului sistem (software) ne determina sa credem ca anul urmator o sa vina cu mari provocari pentru noi, tinand cont de scaderea cresterii indicatorilor macroeconomici”, a declarat, presedintele si totodata directorul executiv al Levi Strauss, John Anderson.
Mai mult, compania a pus pe seama scaderii valorii dolarului o pierdere de 20 de milioane de dolari datorata cresterii cheltuielilor, care in total au insumat 385 de milioane in perioada celor trei luni luate in calcul.
Pe de alta parte, problemele companiei Levi’s depasesc tot mai mult granitele Statelor Unite ale Americii, pe masura ce cumparatorii din Asia si Europa nu mai cheltuiesc atat de multi bani pentru achizitia de imbracaminte, in conditiile cresterii preturilor la combustibili si alimente.
Cel mai cunoscut model de pantaloni produs de Levi’s este 501 masculin, articol vestimentar al carui pret este cuprins intre 80 si 100 de euro (circa 50-60 de lire sterline) pe site-ul companiei.
Vanzarile globale ale companiei au scazut cu 8%, ajungand la valoarea de 936 de milioane de dolari in perioada martie-mai 2008, in timp ce vanzarile din SUA au scazut cu 19%.
„Economia nu ne ajuta deloc pe niciuna din pietele internationale”, a adaugat John Anderson.
Sursa: The Telegraph