Metro AG, al patrulea mare retailer din lume, a anunţat o scădere peste aşteptări a profitului trimestrial şi a avertizat asupra înrăutăţirii perspectivei, chiar şi pe piaţa din Germania, pe fondul scăderii încrederii consumatorilor, care afectează afacerile din Europa de Est şi de Sud, a crizei datoriilor din zona euro şi a creşterii şomajului, transmite Reuters.
Deşi Metro a precizat că declinul profitului a fost cauzat în special de afacerile grupului din Sudul şi unele regiuni din Estul Europei, Olaf Koch, directorul general al companiei, a avertizat că datele recente indică şi o scădere în Germania, criza datoriilor afectând cea mai mare economie europeană. Rata şomajului în Germania a crescut în septembrie pentru a şaptea lună consecutiv, arătând vulnerabilităţile economiei la criza din zona euro.
În Germania, cea mai mare piaţă a Metro, s-a înregistrat un declin al vânzărilor de 2% în trimestrul trei din 2012. Olaf Koch a anunţat că Metro a cheltuit aproximativ 200 milioane de euro în primele nouă luni din 2012 pentru scăderea preţurilor la divizia sa de Cash and Carry şi la MediaMarkt-Saturn, cea mai mare reţea din Europa de electrocasnice.
Profitul înainte de dobânzi şi taxe (EBIT) şi înainte de elementele excepţionale a ajuns în trimestrul trei la aproximativ 398 milioane de euro (513,6 de dolari), sub aşteptările analiştilor, care estimau un profit operaţional de 438 milioane de euro.
Vânzările au fost în linie cu estimările analiştilor, de 15,9 miliarde de euro.
La începutul acestei luni, Metro anunţa că se aşteaptă în 2012 la un profit înainte de dobânzi şi taxe de aproximativ 2 miliarde de euro (2,6 miliarde de dolari) faţă de estimarea precedentă, de 2,37 miliarde de euro.
Pentru 2012, rămâne neschimbat obiectivul Metro privind o creştere sustenabilă a vânzărilor, îmbunătăţirea fluxului de numerar şi reducerea datoriei nete, a anunţat grupul german.
Metro Group este una dintre cele mai mari şi mai extinse companii de retail din lume. METRO Cash & Carry este prezentă în 31 ţări cu aproximativ 670 de magazine cash & carry, unde lucrează peste 100.000 de angajaţi.
METRO Cash & Carry s-a lansat oficial în România în luna octombrie 1996, când a deschis primul magazin din Bucureşti. Astăzi, reţeaua numără 25 de centre de distribuţie amplasate în Bucureşti, în Braşov, Constanţa, Timişoara, Cluj, Bacău, Iaşi, Craiova, Baia Mare, Galaţi, Ploieşti, Oradea, Sibiu, Suceava, Piteşti, Tg. Mureş, Arad şi Deva.
SURSA: Agerpres