Producătorul de aluminiu Alro a înregistrat un profit net ajustat de 94 de milioane de lei, în primele nouă luni din 2016, cu 51 mil. lei mai puțin decât profitul net ajustat înregistrat în perioada similară din 2015. În perioada analizată, cifra de afaceri a companiei a fost de 1,58 de miliarde de lei, comparativ cu 1,77 miliarde de lei în T1-T3 2015.
Cotația aluminiului pe piețele internaționale a avut un impact semnificativ asupra rezultatelor financiare ale companiei, generând o valoare mai mică a vânzărilor, în ciuda creșterii volumului acestora. Prețul mediu al aluminiului la Bursa de Metale de la Londra (LME) a fost de 1.570 dolari/tonă, în T1-T3 2016, comparativ cu o medie de 1.717 dolari/tonă, în primele nouă luni ale anului 2015. În aceste circumstanțe, veniturile din vânzări au fost de 1,58 miliarde de lei, comparativ cu 1,77 miliarde lei în aceeași perioadă în 2015. Alro a înregistrat un profit net de 63,8 milioane lei, în primele nouă luni ale anului 2016, comparativ cu 72,7 milioane de lei in T1-T3 2015, reiese din datele companiei.
Alro a majorat cantitățile vândute cu 4%, în principal datorită vânzărilor mai mari de bare (în creștere cu 15.000 de tone față de aceeași perioadă a anului 2015). Totpdată, costul bunurilor vândute a scăzut cu 74 milioane lei, de la 1,45 miliarde lei, în primele nouă luni ale anului 2015, la 1,38 miliarde de lei in T1-T3 2016. Producția de aluminiu primar a companiei a fost de 205.400 de tone, față de 203.100 tone în primele nouă luni ale anului 2015, iar producția de aluminiu procesat a fost de 57.500 tone, de la 59.800 tone în T1-T3 2015.