Profitul net al grupului olandez Akzo Nobel, cel mai mare producător de vopseluri din lume, a crescut în al treilea trimestru cu 30%, comparativ cu perioada similară din 2008, la 197 milioane euro, susţinut de programele de reducere a cheltuielilor care au amortizat reducerea vânzărilor, potrivit raportului financiar al companiei pentru perioada iulie-septembrie.

Vânzările din al treilea trimestru au scăzut în volum cu 8% şi cu 10% în valoare, la 3,6 miliarde de euro. Compania notează că Europa Centrală şi de Est a avut în perioada analizată o pondere de 7% în venituri, în timp ce contribuţia Europei de Vest, cea mai mare piaţă a producătorului de vopseluri, s-a situat la 40%.

În Europa, Akzo Nobel are în plan reducerea numărului de centre de producţie, a stocurilor şi mărcilor din segmentul vopselurilor decorative. În acest an, compania a anunţat închiderea a şase uzine cu activităţi în acest domeniu.

Reduceri de costuri

Totodată, în perioada iulie-septembrie, Akzo Nobel a închis o fabrică suedeză din domeniul chimicalelor speciale şi o uzină din Europa de Vest unde erau fabricate produse de protejare a suprafeţelor.

Producătorul de vopseluri notează că se va concentra în continuare pe programele de reducere a cheltuielilor şi de generare de lichidităţi pentru face faţă provocărilor de pe piaţa de profil şi pentru a avea o poziţie avantajoasă când economia îşi va reveni.

Compania avertizează, totuşi, că relansarea economică este fragilă şi de aceea este dificilă anticiparea evoluţiei cererii.

SURSA: Mediafax