Grupul francez Renault, din care face parte și Automobile Dacia a avut în prima jumătate a acestui an un profit net impresionant. Acesta se adaugă creșterii vânzărilor de vehicule care, coroborate cu cele ale partenerului de alianță Nissan, anunță un nou lider mondial.
Cifra de afaceri a Grupului Renault a atins 29,537 miliarde de euro, în creștere cu 17,3%. Excluzând impactul consolidării AvtoVaz, cifra de afaceri a francezilor a progresat cu 12,2% la 28,246 miliarde de euro (+11,3 % calculată la un curs de schimb constant). În același timp, marja operațională a grupului a progresat la 1,820 miliarde de euro reprezentând 6,2% din cifra de afaceri. Conform oficialilor Renault, contribuția aferentă activității „finanțarea vânzărilor” la marja operațională a grupului a atins 525 milioane de euro, față de 420 milioane de euro în primul semestru din 2016. Această creștere se explică printr-o importantă evoluție a marjei financiare brute, generată la rându-i de multiplicarea dosarelor de finanțare. Costul riscului se stabilizează la un nivel record de 0,29% pentru dosarele productive (față de 0,30% în primul semestru din 2016).
Rezultatul de exploatare al grupului frencaz este de 1,789 miliarde de euro, față de 1,476 miliarde de euro în primul semestru din 2016 (+21,2%). Îmbunătățirea este generată de creșterea marjei operaționale și reducerea altor cheltuieli de exploatare.
Rezultatul financiar este negativ, de – 211 milioane de euro, față de – 67 milioane de euro în primul semestru din 2016. Degradarea a fost cauzată, după cum susțin cei de la Renault, de prima consolidare a rezultatului financiar a AvtoVaz, de – 64 milioane de euro, precum și de evoluția negativă a altor elemente financiare (ajustări ale valori acțiunii și variația ratei de schimb).
Contribuția companiilor asociate, mai ales a Nissan, este de 1,317 miliarde de euro, față de 678 milioane de euro în primul semestru din 2016. Contribuția Nissan a fost la rându-i influențată de un produs excepțional: vânzarea acțiunilor pe care le deținea la furnizorul Calsonic Kansei.
Impozitele curente și amânate reprezintă 479 milioane de euro, în scădere cu 41 milioane de euro față de 2016.
Rezultatul net este de 2,416 miliarde de euro (+54,2%), iar rezultatul net, partea grupului, de 2,379 miliarde de euro (8,77 euro per acțiune, față de 5,51 euro per acțiune în primul semestru din 2016).
Free cash-flow-ul operațional aferent activității Auto (inclusiv AvtoVaz) este pozitiv, de 358 milioane de euro, datorită variației de fond de rulment pozitivă de 191 milioane de euro. La 30 iunie 2017, stocurile totale (inclusiv cele din rețeaua agenților independenți) reprezintă 63 de zile de vânzare, față de 60 de zile la sfârșitul lunii iunie 2016.
Șefii grupului Renault au anunmțat la prezentarea rezultatelor financiare pentru primul semestru că, pentru 2017, estimează că piața mondială va crește cu 1,5% – 2,5%. Perspectivele de evoluție ale pieței europene pentru această perioadă sunt de 2%. Se apreciază că și piața franceza va progresa cu 2%. În afara Europei, piața rusă ar putea cunoaște o creștere de peste 5% (previziunea precedentă era de maxim 5%), iar piața braziliană de 5% (față de ipoteza unei piețe care păstrează un nivel stabil, vehiculată anterior). Perspectivele pentru China (+5%) și India (+8%) sunt că-și vor urma dinamica de creștere.
Constructor auto din anul 1898, Groupe Renault este prezent în 127 de țări și a vândut aproximativ 3,2 milioane de vehicule în 2016. În prezent are peste 120.000 de angajați, 36 de situri de fabricație și 12.700 de puncte de vânzare. Pentru a răspunde marilor provocări tehnologice în viitor și a continua strategia de creștere rentabilă, Grupul şi-a consolidat dezvoltarea sa la nivel internaţional. De asemenea, acesta se bazează pe complementaritatea celor 5 mărci pe care le are în portofoliu (Renault, Dacia, Renault Samsung Motors și Lada), tehnologia vehiculelor electrice și pe Alianța cu Nissan. Cu o nouă echipă în Formula 1 și un angajament puternic pentru Formula E, pentru Renault, participarea la competiţiile de motor sport reprezintă un vector de inovație și notorietate pentru marcă.