Profitul net al Nissan a scăzut, în perioada aprilie-iunie 2011, la 85 miliarde de yeni (1,09 miliarde de dolari), faţă de 106,7 miliarde de yeni în perioada similară din 2010. Analiştii estimau un profit de doar 60,9 miliarde de yeni.
‘Redresarea noastră rapidă din dezastrul natural din martie a arătat încă o dată capacitatea Nissan de a răspunde efectiv şi decisiv la criză’, a afirmat Carlos Ghosn, directorul general al alianţei Renault-Nissan.
Seismul din martie a afectat producţia auto, prin blocarea lanţurilor de furnizare a componentelor auto şi întreruperea furnizării de energie electrică, determinând producătorii auto niponi să-şi reducă producţia sau să închidă temporar unele fabrici din Japonia sau din străinătate.
Nissan a vândut 1,056 milioane de vehicule în trimestrul doi din 2011, în creştere cu 10,6% comparativ cu perioada similară din 2010.
‘Redresarea Nissan în urma seismului a fost relativ rapidă comparativ cu rivalele Toyota şi Honda. Creşterea pe pieţele emergente este încă solidă’, a explicat Tatsuya Mizuno, director la Mizuno Credit Advisory în Tokyo.
În prezent, Renault deţine 44,3% din partenerul său nipon, iar Nissan deţine 15% din acţiunile companiei franceze.
Alianţa Renault-Nissan a raportat o creştere cu 19,6% a vânzărilor în 2010, la 7,3 milioane de unităţi. Producătorul auto francez Renault a vândut anul trecut 2.625.796 vehicule, iar compania niponă Nissan a vândut 4.080.588 vehicule. Pe plan mondial cele două companii deţineau anul trecut o cotă de piaţă de 10,3%.
Vânzările Renault pe plan mondial au crescut anul trecut cu 14%, iar vânzările Nissan, cu 21,5%.
SURSA: Agerpres