Producătorul german de materiale de construcţii HeidelbergCement a înregistrat anul trecut un profit operaţional de 1,31 mld. euro, în scădere cu 38,6% de la 2,14 mld. euro în 2008, iar cifra a acestuia a scăzut cu 21,6%, de la 14,18 mld. euro la 11,11 mld. euro, potrivit raportului financiar cu datele preliminare pe 2009.
Scăderea rezultatelor financiare reflectă impactul crizei economice globale asupra industriei construcţiilor, însă declinul cifrei de afaceri a încetinit în ultimul trimestru pe pieţele dezvoltate din America de Nord şi Europa datorită creşterii cheltuielilor pentru infrastructură şi fenomenului de „bottoming out” (depăşirea celei mai dificile perioade) din sectorul construcţiilor rezidenţiale.
„Ne-am redus consistent costurile în anul de criză 2009 şi ne-am protejat marjele operaţionale de scăderea considerabilă a cifrei de afaceri. Am depăşit ţinta de economii, cu reduceri de costuri de 550 mil. euro anul trecut. Deşi ne aşteptăm ca economiile globale să revină pe creştere în 2010, continuăm să anticipăm o relansare lentă pentru industria construcţiilor pe pieţele mature. În consecinţă, vom continua programul de reducere a cheltuielilor şi ţintim economii de 300 mil. euro pentru acest an”, a declarat directorul general executiv al HeidelbergCement, Bernd Scheifele.
Grupul anticipează „o relansare lentă, în formă de U” pentru anul 2010, sprijinită într-o oarecare măsură şi de programele de stimulare a economiei aplicate în Statele Unite. „Vizibilitatea perspectivelor companiei ar trebui să se îmbunătăţească spre mijlocul anului”, potrivit HeidelbergCement.
Grupul HeidelbergCement este prezent şi în România, prin intermediul companiilor Carpatcement Holding, Carpat Beton şi Carpat Agregate.
SURSA: Mediafax