Profitul operaţional al Electrolux, al doilea producător de electrocasnice la nivel mondial, a crescut anul trecut cu peste 216%, de la 1,2 mld. coroane suedeze (119 mil. euro) în 2008 la 3,7 mld. coroane (367 mil. euro), în timp ce vânzările au avansat cu 4%, la 109 mld. coroane (10,8 mld. euro). Îmbunătăţirea rezultatului operaţional reflectă creşterile anterioare ale preţurilor, cheltuieli mai mici cu materiile prime şi măsurile de eficientizare a costurilor, se arată în ra
Profitul operaţional al Electrolux, al doilea producător de electrocasnice la nivel mondial, a crescut anul trecut cu peste 216%, de la 1,2 mld. coroane suedeze (119 mil. euro) în 2008 la 3,7 mld. coroane (367 mil. euro), în timp ce vânzările au avansat cu 4%, la 109 mld. coroane (10,8 mld. euro).
Îmbunătăţirea rezultatului operaţional reflectă creşterile anterioare ale preţurilor, cheltuieli mai mici cu materiile prime şi măsurile de eficientizare a costurilor, se arată în raportul financiar al Electrolux pentru 2009.
Vânzările au fost influenţate negativ anul trecut de volumele reduse, care au fost compensate parţial de preţurile mai mari.
Trecere pe profit în ultimul trimestru
În ultimul trimestru al anului trecut, compania a înregistrat un profit operaţional de 805 milioane de coroane suedeze ( circa 80 milioane euro), comparativ cu o pierdere de 347 de milioane de coroane (34,4 milioane euro) în aceeaşi perioadă din 2008. Vânzările s-au diminuat, însă, cu 1,6%, la 28,2 miliarde de coroane (2,8 miliarde euro).
Electrolux notează că în al patrulea trimestru din 2009, unele pieţe importante au început să revină, în comparaţie însă cu perioada octombrie-decembrie 2008, când compania a înregistrat rezultate foarte slabe. Astfel, cererea în unele state europene, precum Germania, Franţa şi Italia tinde spre stabilizare.
Pieţele din Europa au scăzut timp de nouă trimestre consecutive. În trimestrul patru, declinul a continuat în Europa de Est.
În America de Nord, cererea a crescut uşor, după 13 trimestre consecutive cu evoluţie negativă. Raportul subliniază că nu există semne de revenire puternică pentru niciuna dintre principalele pieţe ale Electrolux. În aceste condiţii, compania anticipează doar o îmbunătăţirea modestă a cererii în 2010.
SURSA: Mediafax