În perioada ianuarie-iunie 2012, al doilea producător auto francez a înregistrat un profit net de 746 milioane de euro, iar vânzările au scăzut cu 1%, la 20,9 miliarde de euro (25,6 miliarde de dolari). La 30 iunie, datoria netă a Renault era de 818 milioane de euro.
Profitul înainte de dobânzi, taxe şi elemente excepţionale a scăzut în primele şase luni cu 23%, la 482 milioane de euro (592 milioane de dolari), de la 630 milioane de euro în perioada similară din 2011, în timp ce analiştii estimau un profit operaţional operaţional de 363 milioane de euro.
Divizia auto a Renault a raportat un profit de 87 milioane de euro în primul semestru din 2012. Compania ia în considerare lansarea a două noi branduri şi extinderea expansiunii pe pieţele emergente, pentru a-şi reduce dependenţa de piaţa europeană, afectată de criză.
‘Rezultatele sunt bune la prima vedere, în special dacă le comparăm cu cele ale Peugeot. Divizia auto rămâne profitabilă, ceea ce ar trebui să fie perceput în mod pozitiv de către pieţe’, a declarat Sascha Gommel, analist la Commerzbank AG.
Pentru acest an Renault are ca obiectiv depăşirea vânzărilor realizate în 2011, renunţând la ţinta anterioară ce prevedea o creştere de 3-4%. Compania se aşteaptă în 2012 la un declin al pieţei europene de 6-7%, iar a celei franceze de 10-11%.
Anul acesta, acţiunile Renault au crescut la bursă cu 26%, evaluând compania la 9,99 miliarde de euro.
În primul semestru din 2012 vânzările Renault în America Latină au crescut cu 20%, la 215.149 vehicule, în timp ce livrările în Rusia şi fostele state din Uniunea Sovietică au urcat cu 29%, la 103.926 vehicule.
În 2011, Renault a înregistrat vânzări record de 2,72 milioane vehicule.
Compania Dacia de la Mioveni /sudul României/ a fost preluată de Renault în anul 1999. Renault a lansat, până în prezent, şapte modele sub marca Dacia, respectiv Dacia Logan, Dacia Logan MCV, Dacia VAN, Dacia Logan Pick-Up, Dacia Sandero, Dacia Sandero Stepway şi Dacia Duster.
SURSA: Agerpres