În perioada ianuarie-martie 2015, Samsung Electronics a realizat un profit net de 4.600 miliarde woni, reprezentând 4,32 miliarde de dolari, cu 38,9% mai puţin decât în perioada similară a anului trecut, pe măsură ce consumatorii s-au îndreptat spre alte smartphone-uri precum noile iPhone 6 sau telefoanele mai ieftine produse de o serie de companii chineze, cum ar fi Xiaomi Corp. Profitul operaţional a scăzut cu 29,6%, până la 6.000 de miliarde de woni, în timp ce vânzările au scăzut cu 12,2%, până la 47.100 miliarde woni.
Deşi compania sud-coreeană nu a oferit detalii cu privire la numărul smartphone-urilor vândute în primul trimestru, analiştii de la Strategy Analytics estimează că Samsung a livrat 82 milioane de smartphone-uri în primele trei luni, în scădere faţă de 89 milioane unităţi în perioada similară a anului trecut.
Comparativ, rivalul american Apple a vândut 61,2 milioane iPhones în primul trimestru, în creştere cu 40% comparativ cu perioada similară a anului trecut, ceea ce i-a permis grupului american să înregistreze un avans de 33% al profitului net până la 13,6 miliarde de dolari.
Într-un comunicat de presă, Samsung a anunţat că se aşteaptă ca profitul său net să crească în al doilea trimestru odată cu lansarea pe piaţă a noilor telefoane Galaxy S6 şi S6 Edge.
Însă vânzările generate de cele două telefoane din categoria premium nu vor fi suficiente pentru a compensa scăderea vânzărilor de telefoane din categoria mijlocie şi inferioară. În plus, chletuielile de marketing vor creşte şi ele, ceea ce va pune presiune asupra marjelor de profit. Analiştii sunt de părere că îmbunătăţirea marjei de profit a Samsung depinde de cât de repede va reuşi grupul sud-coreean să facă faţă cererii pentru telefoanele S6 Edge care au un preţ de cost mai mare cu 100 de dolari decât modelul S6. AGERPRES