În perioada iulie – septembrie 2014, profitul net a urcat cu 80%, la 722 milioane de euro (897 milioane de dolari), de la 204 milioane de euro în trimestrul trei din 2013, în timp ce analiştii se aşteptau la 493 milioane de euro.
Directorul general al UniCredit SpA, Federico Ghizzoni, a redus cheltuielile şi a vândut active, ca parte a planului ce vizează obţinerea unui profit net de două miliarde de euro anul acesta. Creditorul a trecut testele de stres derulate de BCE, după ce, în 2013, a înregistrat pierderi record de 14 miliarde de euro (19 miliarde de dolari) din cauza creditelor neperformante.
Marţi, acţiunile UniCredit au urcat cu 1,5%, la 5,68 euro, la bursa de la Milano, evaluând banca la aproximativ 33,1 miliarde de euro. Anul acesta titlurile au crescut cu 5%.
UniCredit a pus deoparte 754 milioane de euro în trimestrul trei din 2014 pentru a acoperi pierderile din credite, faţă de 1,48 miliarde de euro în perioada iulie – septembrie 2013. Veniturile au scăzut cu 3%, la 5,55 miliarde de euro.
Rezultatele 'ne aduc foarte aproape de ţinta noastră ce vizează obţinerea unui profit net de două miliarde de euro anul acesta', a afirmat Ghizzoni. Acesta a adăugat: 'Contextul macroeconomic dificil persistă'.
La 30 septembrie, indicele de adecvare a capitalului Tier 1 al UniCredit se menţinea la 10,8%.
Contribuţia Italiei la profit a fost de aproximativ 0,6 miliarde de euro, în timp ce afacerile din Europa Centrală şi de Est au contribui cu 0,4 miliarde de euro.
Grupul UniCredit este prezent pe piaţa din România şi prin intermediul partenerilor UniCredit Leasing Corporation, UniCredit Insurance Broker, Pioneer Asset Management, UniCredit Consumer Financing (UCFin) şi UniCredit Business Integrated Solutions (UBIS). AGERPRES