În perioada ianuarie-martie 2017, profitul operaţional al Volkswagen a crescut cu 28% până la 4,4 miliarde de euro, de la 3,4 miliarde de euro în perioada similară a anului trecut.
Compania a precizat că marca sa principală VW a contribuit cu 900 milioane de euro la profitul operaţional al grupului, în condiţiile în care în trimestrele anterioare cea mai mare parte a profiturilor grupului au venit de la diviziile de lux Audi şi Porsche.
În ultima perioadă, vânzările Volkswagen au crescut chiar dacă grupul a trecut printr-un scandal de amploare după ce a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. În pofida acestui scandal, anul trecut Volkswagen a trecut în faţa Toyota devenind cel mai mare constructor auto mondial în condiţiile în care a vândut 10,3 milioane vehicule la nivel mondial.
Portofoliul grupului este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania.
Volkswagen AG intenţionează să producă un alt SUV la uzina Chattanooga, din Tennessee, SUA, deoarece s-a majorat cererea pentru vehicule mai mari, a afirmat recent Hinrich Woebcken, directorul general al VW Group of America, transmite Reuters.
În 2014, cel mai mare producător auto din lume anunţa că intenţionează să investească 900 de milioane de dolari pentru a produce noul SUV în Tennessee, iar din mai va începe vânzarea noului SUV cu şapte locuri VW Atlas SUV.
De asemenea, VW intenţionează să producă un SUV mai mic, de cinci locuri, la fabrica Chattanooga, a declarat şeful subsidiarei din SUA a Volkswagen.
AGERPRES