Volvo a precizat că, anul trecut, numărul autovehiculelor vândute a crescut cu 8,9%, până la un număr record de 465.866 de autovehicule iar profitul operaţional a crescut până la 2,25 miliarde coroane (302 milioane de dolari) de la 1,92 miliarde coroane în 2013. Vânzările Volvo pe pieţele din China şi Europa Occidentală au crescut cu 33% şi respectiv 11,4%, peste creşterea de ansamblu a pieţei, însă pe piaţa din SUA au scăzut cu 7,9% chiar dacă piaţa auto americană a înregistrat cel mai bun an de după 2006.
Directorul general Hakan Samuelsson a declarat că în acest an Volvo speră să vândă aproximativ 500.000 de vehicule, obiectivul strategic al companiei fiind comercializarea a 800.000 de autovehicule în 2020.
'Ne-am propus să înregistrăm un nou record de vânzări în acest an. De asemenea, ne aşteptăm la o creştere clară a profitabilităţii în a doua jumătate a acestui an', a declarat Hakan Samuelsson.
Şeful Volvo a estimat că piaţa auto din Europa va înregistra în 2015 un ritm de creştere similar cu cel din 2014, când vânzările au crescut cu 5%, în timp ce încetinirea economiei chineze va face ca piaţa de automobile premium să crească cu aproximativ 10% în acest an.
Veniturile la nivel de grup, care anul trecut a lansat primul său automobil dezvoltat sub control chinez, au crescut până la 129,96 miliarde de coroane, de la 122,25 miliarde de coroane în 2013, graţie succesului unor modele de top precum crossover-ul XC60.
În luna august 2010, conglomeratul chinez Zhejiang Geely Holding a cumpărat Volvo Cars de la grupul american Ford Motor Company pentru aproximativ 1,3 miliarde de euro.
SURSA: Agerpres