Dar afacerile Wal-Mart pe piaţa internă sunt încă instabile din cauza efectelor crizei economice. Divizia Wal-Mart din SUA a raportat al optulea declin trimestrial al veniturilor la magazinele deschise de mai mult de un an.
De asemenea, compania a oferit o estimare prudentă pentru câştigurile din trimestrul doi din cauza temerilor privind preţurile mai ridicate pentru benzină şi articole de băcănie, care vor afecta puterea de cumpărare a consumatorilor.
"Monitorizăm cu atenţie mediul economic, deoarece modificările semnificative ale preţului benzinei şi inflaţia în timpul trimestrului vor influenţa perfomanţele noastre", a declarat Bill Simon, directorul general şi preşedinte al Wal-Mart SUA.
Profitul net în perioada ianuarie-martie 2011 a fost de 3,39 miliarde de dolari, sau 97 de cenţi pe acţiune, faţă de 3,3 miliarde de dolari, sau 87 de cenţi pe acţiune, în perioada similară din 2010.
Veniturile au urcat în primul trimestru din 2011 cu 4,4%, la 103,41 miliarde de dolari. Analiştii estimau venituri de 102,76 miliarde de dolari.
Veniturile diviziei internaţionale au crescut cu 11,5%, la 27,9 miliarde de dolari, datorită avansului din Mexic, China şi Chile. Veniturile au crescut semnificativ pe toate pieţele internaţionale, cu excepţia Japoniei, afectată de cutremurul din martie 2011.
SURSA: Agerpres