Profitul Yahoo! a crescut cu 43% în 2009

Profitul net al Yahoo! a crescut anul trecut cu 43%, la 598 milioane de dolari, însă veniturile companiei au scăzut cu 10%, la 6,46 miliarde de dolari, afacerile fiind afectate în principal de concurenţa tot mai intensă pe toate platformele, de la socializare online la căutări pe internet. În 2008, Yahoo! a avut venituri de 7,2 miliarde de dolari şi un profit net de 419 milioane de dolari. Afacerile companiei au scăzut în ultimele trei luni din 2009 pentru al cincilea trimestru cons

Profitul net al Yahoo! a crescut anul trecut cu 43%, la 598 milioane de dolari, însă veniturile companiei au scăzut cu 10%, la 6,46 miliarde de dolari, afacerile fiind afectate în principal de concurenţa tot mai intensă pe toate platformele, de la socializare online la căutări pe internet.

În 2008, Yahoo! a avut venituri de 7,2 miliarde de dolari şi un profit net de 419 milioane de dolari. Afacerile companiei au scăzut în ultimele trei luni din 2009 pentru al cincilea trimestru consecutiv, de la 1,8 miliarde de dolari în octombrie-decembrie 2008 la 1,73 miliarde de dolari, se arată într-un comunicat al Yahoo!.

Profitul net s-a plasat, în trimestrul al patrulea al anului trecut, la 153 milioane de dolari, faţă de o pierdere de 303 milioane de dolari în acelaşi interval din 2008.

Yahoo! a anunţat însă o prognoză optimistă pentru primul trimestru al acestui an, anticipând că veniturile ar putea creşte datorită îmbunătăţirii semnificative a cererii pentru serviciile premium de display advertising, transmite Reuters.

Noul şef a împlinit un an în această funcţie

Raportul financiar prezentat marţi seară în California marchează trecerea unui an de când Carol Bartz a preluat poziţia de director general executiv, fosta şefă a Autodesk derulând la Yahoo! un proces de restructurare care a presupus disponibilizări, vânzarea activelor care nu au legătură cu afacerile de bază şi încheierea unui parteneriat cu gigantul Microsoft pe segmentul căutărilor online.

Bartz a arătat, marţi, că strategia Yahoo! pentru 2010 se bazează pe investiţii şi extindere, menţionând socializarea online, internetul mobil şi pieţele online din India şi Brazilia drept ţinte cheie ale companiei.

Deşi reţeaua de site-uri web şi servicii online a Yahoo! este una dintre cele mai populare destinaţii pe internet, compania se confrnută cu intensificarea competiţiei din partea noilor platforme inovative de socializare online, precum Facebook şi Twitter. Totodată, cota de piaţă pe căutările online din Statele Unite este ameninţată tot mai mult de Google, liderul absolut al segmentului, şi Microsoft, care ţinteşte, de pe locul al treilea, poziţia secundă ocupată de Yahoo!.

SURSA:Mediafax