Gigantul de streaming a precizat că a adăugat 9,3 milioane de clienți în primul trimestru, astfel încât numărul total de abonați a ajuns acum la aproape 270 de milioane.
Profiturile Netflix din primul trimestru au crescut la peste 2,3 miliarde de dolari
Compania a mai spus că profiturile sale în primul trimestru au crescut la peste 2,3 miliarde de dolari. Cu toate acestea, Netflix va înceta să mai publice numărul abonaților începând cu anul viitor.
Într-o scrisoare către acționari, Netflix menționează:
„În primele zile, când aveam puține venituri sau profit, creșterea numărului abonaților era un indicator puternic al potențialului nostru viitor. Astăzi, numărul abonaților a devenit „doar o componentă a creșterii noastre”.
Compania a cerut investitorilor să se concentreze asupra profiturilor și veniturilor sale.
Veniturile pentru primul trimestru au crescut cu aproape 15% de la an la an, la 9,37 miliarde de dolari.
Deși cifrele indică o „performanță foarte, foarte puternică”, aceasta ar putea să nu fie de durată
Unii investitori au văzut decizia neașteptată de a nu mai anunța numărul clienților ca un semn că valul de creștere al Netflix s-ar putea apropia de sfârșit.
Simon Gallagher, fost director Netflix, în prezent director al companiei de investiții în divertisment SPG Global, a declarat că, deși cifrele indică o „performanță foarte, foarte puternică”, aceasta ar putea să nu fie de durată.
„Bate un vânt din spate clar după intedicția privind partajarea parolelor, am văzut asta în ultimul trimestru. A continuat în acest trimestru și va continua încă un trimestru sau două, dar există o așteptare care se va încheia până dată anul viitor”, a subliniat el.
Decizia care i-a șocat pe analiști
Decizia de de a opri distribuirea numărului de abonați i-a șocat pe analiştii din SUA. Jamie Lumley de la firma de cercetare Third Bridge a scris că decizia ridică unele „întrebări cu privire la perspectivele de creștere ale bazei de abonați Netflix”.
Alți giganți ai tehnologiei, cum ar fi Meta, și platforma de social media X, fostă Twitter, au încetat să mai raporteze numărul de utilizatori activi lunar pe măsură ce creșterea a încetinit, notează BBC.
Streaming-ul este o piață agitată, iar păstrarea clienților este un urcuș dificil
Acțiunile Netflix au crescut cu peste 30% de la începutul acestui an, ajungând apoape de vârful din 2021. Cu toate acestea, au fost cu aproape 5% mai mici după anunț.
„Streaming-ul este o piață agitată, iar păstrarea clienților este un urcuș dificil”, a declarat Sophie Lund-Yates, analist principal la platforma de tranzacționare a acțiunilor Hargreaves Lansdown.
„O zonă în care Netflix are un avantaj este lista de conținut original, despre care se știe că e un instrument excelent de păstrare a clienților, în comparație cu emisiunile și filmele reutilizate.”
Netflix a majorat ultima dată prețul planului „standard” în 2022. Decizia a fost urmată de o scădere neobișnuită a numărului de abonați, care a surprins investitorii și a intensificat temerile că Netflix își va pierde dominația asupra industriei.
La scurt timp, compania a spus că va relansa creșterea prin interzicerea partajării parolelor și va lansa un nou tip de abonament, mai puțin costisitor, dar în care erau difuzate reclame.
Netflix face eforturi în domenii precum sportul și jocurile video, continuând în același timp să acorde licențe firmelor media rivale care caută modalități de a crește profiturile.