În zona de vest a continentului vânzările de autoturisme vor ajunge la doar 12 milioane de unități anul viitor, în scădere de la valoarea de circa 13,2 milioane care va fi atinsă la finalul acestui an. Motivele principale ale acestei scăderi de lungă durată sunt creșterea șomajului, puterea de cumpărare tot mai redusă a europenilor și teama cumpărătorilor de a își cheltui puținii bani disponibili.
Statele cel mai grav afectate de scăderea vânzărilor de mașini vor rămâne Franța, Italia și Spania, iar puținele zone cu o evoluție pozitivă, precum Marea Britanie, vor fi neutralizate de reculul puternic din celelalte. Din nefericire, lipsa vânzărilor va aduce după sine și o nevoie tot mai mare a grupurilor auto de a își reduce capacitatea de producție pentru a menține un echilibru în bilanțurile contabile. Analiștii AlixPartners notează că producătorii europeni vor trebui să își ajusteze capacitatea cu circa două milioane de vehicule până în 2019. Doar în Spania va fi nevoie de o reducere a producţiei cu circa 670.000 de vehicule fapt ce va genera noi concedieri şi, posibil, chiar închideri de fabrici.
Studiul relevă că doar 42 dintre cele mai mari 100 de uzine din Europa vor putea opera la mai mult de 75% din capacitatea instalată, cu 18 mai puține decât în 2011. În Italia, de exemplu, AlixPartners estimează o capacitate medie de utilizare a tuturor uzinelor producătoare de mașini de numai 46%.