În zona de vest a continentului vânzările de autoturisme vor ajunge la doar 12 milioane de unități anul viitor, în scădere de la valoarea de circa 13,2 milioane care va fi atinsă la finalul acestui an. Motivele principale ale acestei scăderi de lungă durată sunt creșterea șomajului, puterea de cumpărare tot mai redusă a europenilor și teama cumpărătorilor de a își cheltui puținii bani disponibili.
Statele cel mai grav afectate de scăderea vânzărilor de mașini vor rămâne Franța, Italia și Spania, iar puținele zone cu o evoluție pozitivă, precum Marea Britanie, vor fi neutralizate de reculul puternic din celelalte. Din nefericire, lipsa vânzărilor va aduce după sine și o nevoie tot mai mare a grupurilor auto de a își reduce capacitatea de producție pentru a menține un echilibru în bilanțurile contabile. Analiștii AlixPartners notează că producătorii europeni vor trebui să își ajusteze capacitatea cu circa două milioane de vehicule până în 2019. Doar în Spania va fi nevoie de o reducere a producţiei cu circa 670.000 de vehicule fapt ce va genera noi concedieri şi, posibil, chiar închideri de fabrici.
Studiul relevă că doar 42 dintre cele mai mari 100 de uzine din Europa vor putea opera la mai mult de 75% din capacitatea instalată, cu 18 mai puține decât în 2011. În Italia, de exemplu, AlixPartners estimează o capacitate medie de utilizare a tuturor uzinelor producătoare de mașini de numai 46%.
Prognoze alarmante: piața auto europeană, în recul cel puțin până în 2019
18 iunie 2013, 10:34
Ultima modificare în 18 iunie 2013, 13:34
Un studiu al companiei de consultanță AlixPartners dă fiori reci producătorilor auto care își vând mașinile pe piețele din Europa. Conform acestuia, vânzările vor intra pe un trend ascendent cel mai devreme în 2019.
Etichete: alarma,
piata auto,
prognoza,
studiu
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- EXCLUSIV Cum arată autostrada pe care trebuia să circulăm de două luni
- S-a ieftinit călătoria cu metroul timp de trei luni
- Cum s-a decis soarta Greciei în 10 minute
- Cine pleacă de la ASF?
- Șeful CLEPA: fiecărui loc de muncă de la un producător de mașini îi corespund aproape trei la furnizori
- Miracolul din Matca: Toate familiile au solarii iar supermarketurile şi străinii fac coadă la castraveţi
- Asociația Constructorilor Auto Europeni are un nou secretar general
- Medicii ar putea ieşi din cabinete în stradă, pentru a evita colapsul sigur al sănătăţii româneşti
- Împrumuturile României: Datoria administrației publice în criză. Beneficiarii și trendurile
- Deprecierea leului dă startul creşterii preţurilor