Decizie de ultimă oră la nivelul companiei Dacia!
Plecări voluntare de la Dacia. Angajaţii cu vechime mare pot primi până la 105.000 de lei
Producătorul român de autoturisme a iniţiat un proces de plecări voluntare.
Angajaţii care decid să plece, pot primi, în funcţie de vechime, între 16.000 lei net (pentru persoanele cu vechime de până la 2 ani) şi 105.000 lei net (pentru cei cu vechime între 12 şi 16 ani).
Reprezentanţii Dacia au precizat că, pentru ameliorarea performanţei companiei, se iniţiază un program avantajos de încetare a contractelor de muncă prin acordul părţilor (perimetrul CM ADSA & RMR) incepând cu 1 iulie 2022, notează jurnaliştii de la Jurnalul de Argeş.
Planurile Renault privind cele două divizii auto
Renault a primit mai multe oferte de parteneriat pentru divizia responsabilă de motoare diesel şi benzină pe care o va înfiinţa alături de cea dedicată maşinilor electrice şi diviziei software, potrivit unor surse apropiate companiei, scria recent Automotive News Europe, cea mai cunoscută publicaţie de business din industria auto europeană.
Compania auto franceză are în plan înfiinţarea a două divizii – una pentru maşini electrice în Franţa şi una dedicată motoarelor termice pentru diviziile din afara Franţei.
Cum va afecta această mutare afacerile Dacia din România?
Sursele citate de Automotive News Europe spun că deja grupul francez a primit cereri de parteneriat pentru divizia de motoare termice – care va include Automobile Dacia, Uzina Mecanică de la Mioveni şi Renault Technologie Roumanie.
Miza o reprezintă obţinerea de fonduri pentru investiţiile în dezvoltarea maşinilor electrice segment pe care Tesla a devenit un jucător principal inclusiv în Europa.
Dacă în viitoarea companie pentru maşini electrice Renault va deţine majoritatea, planul pentru cealaltă companie, pentru motoare termice, va fi să rămână cu 40% din acţiuni, iar 60% să fie vândute.
În acest fel, uzina Dacia de la Mioveni ar putea avea un alt proprietar în perioada următoare.
Liderul Sindicatului Dacia: Nu se închide și nici nu se vinde uzina
Recent, Viorel Ungureanu, liderul sindicatului Dacia, declara pentru Jurnalul de Argeş următoarele:
„Nu se închide și nici nu se vinde uzina. E vorba despre o dezvoltare pe două entități vizavi de mașinile electrice și de mașinile termice.
Uzina Dacia nu se vinde. Putem să-i spunem mai mult un parteneriat de asociere și cu alți acționari. Iar momentan doar se ia în considerare, nu e o decizie finală.
Se întâmplă această asociere pentru ca Dacia să se dezvolte mai mult pe viitor. Nu se ia în calcul ca Renault să renunțe la Dacia de la Mioveni și la marca Dacia sau să fie vreo desprindere din cadrul grupului.
Se poate spune că se întâmplă la fel ca și cu cei de la Nissan, care au un procent de acțiuni împreună cu alți asociați. Deci, cu capital majoritar va rămâne tot Renault.”