Ligia Deca vrea să poată avea acces oricine la bibliotecile școlare

Ministrul Educației, Ligia Deca, își dorește deschiderea bibliotecilor şcolare către comunităţi, în afara programului de învăţământ. Potrivit ei, un asemenea proiect ar contribui la reducerea analfabetismului funcţional.

„Ştim cu toţii că nu peste tot, nu în fiecare unitate administrativ-teritorială, nu în fiecare localitate există o bibliotecă funcţională, care să aibă un fond de carte atractiv, care să poată reprezenta într-adevăr un centru cultural al comunităţii. De asemenea, ştim că avem nevoie de fonduri pentru ca bibliotecile şcolare să reprezinte într-adevăr acel mediu în care literaţia este stimulată.

Şi atunci poate că printr-un program, la fel, experimental, pilot, reuşim ca bibliotecile şcolare din judeţul Bihor să poată fi deschise sigur, în afara programului şcolar şi către publicul larg şi, în acelaşi timp, să poată fi finanţate cu fond de carte din partea autorităţilor locale, tocmai în ideea de a avea şi un fond de carte atractiv şi adecvat şi de a atrage nu numai elevii, ci şi familiile lor şi întreaga comunitate către bibliotecă.

Ne gândim ca un astfel de proiect ar reprezenta şi un aliat în ideea reducerii analfabetismului funcţional şi în ideea creşterii nivelului de literaţie la nivel naţional”, a declarat, vineri, ministrul Educației în cadrul unei conferințe de presă susținută la Primăria Oradea.

Ligia Deca vrea să existe în fiecare județ un centru de evaluare a elevilor de clasa a VIII-a

În cadrul vizitei sale din județul Bihor, Ligia Deca a discutat cu autoritățile locale despre un proiect pilot la nivel naţional, ce vizează un centru judeţean de evaluare al elevilor, de orientare în ceea ce priveşte parcursul lor educaţional. Practic, să poată fi evaluaţi elevii la finalul clasei a VIII-a pentru ca ei să fie corect îndrumaţi pe ruta de liceu care li se potriveşte.

Văzând deschiderea şi demersurile deja întreprinse la nivelul judeţului Bihor, Guvernul României ar putea să piloteze această idee la Oradea, în viitorul imediat, şi să construiască un grup de lucru care să se aplece asupra acestui subiect pentru ca în toamna viitoare să fie deja funcţional.

Vă amintim că există deja în legea învăţământului preuniversitar o prevedere care vizează o recomandare vis-a-vis de orientarea şcolară la finalul clasei a VIII-a.