pe care le ofera anual din 1996. Ocazie buna pentru profesori sa isi scoata elevii la lectii in natura, pentru ca miza este de 20.000 de euro. Pentru aceste premii se bat cot la cot grupuri de elevi, studenti si organizatii neguvernamentale din toata tara. Scopul programului de recompensare a activitatilor de protectia mediului este, in primul rand, de natura etica. "Este normal ca o companie producatoare de masini, care nu ofera doar mijloce de transport, ci si inevitabil un anumit grad de polu
pe care le ofera anual din 1996. Ocazie buna pentru profesori sa isi scoata elevii la lectii in natura, pentru ca miza este de 20.000 de euro. Pentru aceste premii se bat cot la cot grupuri de elevi, studenti si organizatii neguvernamentale din toata tara. Scopul programului de recompensare a activitatilor de protectia mediului este, in primul rand, de natura etica. „Este normal ca o companie producatoare de masini, care nu ofera doar mijloce de transport, ci si inevitabil un anumit grad de poluare, sa se implice in actiuni de protectia mediului. E o actiune compensatorie, etica, vine de la sine”, considera Olivia Ciubotariu, PR Executive al Romcar Ford. In aceeasi directie se indreapta si proiectele companiei Holcim, care a prevazut trei milioane de euro pentru investitii de mediu in 2004. O mare parte din aceasta suma este utilizata pentru achizitionarea de instalatii de productie ecologice, iar o alta parte pentru proiecte de responsabilitate sociala. Cel mai nou dintre acestea este „Creaza-ti mediul”, un proiect de 70.000 de euro, realizat in parteneriat cu fundatia Concept si cu Ministerul Educatiei. Proiectul, care se deruleaza in anul scolar 2004-2005, se adreseaza elevilor din clasele IV – V din 19 orase din tara si isi propune sa formeze un comportament civic de protectie a mediului inconjurator. In total, peste 1.200 de copii vor beneficia de acest proiect. „Prin acest proiect, Holcim isi asuma o responsabilitate activa si raspunde unei nevoi de informare referitoare la modalitatile de protectie si grija fata de resursele naturale”, afirma Luminita Beldie, Communication Manager, Holcim. Nici firmele de cosmetice nu lasa problemele de mediu in voia sortii. The Body Shop deruleaza diferite programe cu scopul de a diminua pe cat posibil poluarea prin modul in care sunt folosite energia electrica, transportul, apa sau ambalajele. Cel mai important proiect in acest sens este „Alege energia pozitiva”, derulat in colaborare cu Greenpeace, prin care li se cere guvernantilor lumii ca, in urmatorii zece ani, sa ofere acces la surse nepoluante de energie cum sunt valurile marii, soarele si vantul. Campania a presupus colectarea de semnaturi in magazinele din 27 de tari, printre care si Romania. Magda Velev, Administrative Manager al Body Shop Romania, spune cu mandrie ca in magazinele din Romania au fost stranse aproape 8.000 de semnaturi, la fel ca in multe alte tari europene.Programul prin care s-a remarcat The Body Shop este Community Trade, o forma de manifestare a responsabilitatii sociale mai putin intalnita. Programul consta in colaborarea companiei cu 19 comunitati sarace din diferite colturi ale lumii, de unde isi achizitioneaza ingredientele si accesoriile pentru produsele cosmetice. The Body Shop a initiat acest program la inceputul anilor 80, cu scopul de a sustine dezvoltarea economica si sociala a acestor comunitati. „Mult mai important este faptul ca acest program a ajutat la realizarea mijloacelor de trai pentru sute de familii si a adus beneficii educationale si de sanatate multor furnizori inclusi in program”, afirma Magda Velev, administrative Manager al Body Shop Romania.