Ajuns la cea de-a cincea ediție, studiul a arătat și că 1 din 5 telespectatori (19% mai exact) sunt pregătiți să plătească pentru posibilitatea de a-și urmări conținutul preferat de pe orice dispozitiv. Cifrele din acest an sunt cu 25% mai mari decât cele raportate acum doar doi ani.
Rezultatele studiului au la bază 23.000 de interviuri din 23 de țări diferite și dovedesc cum comportamentul utilizatorilor se schimbă, trecând de la formate și modele de business vechi la o nouă formă de divertisment, disponibilă la cerere.
Studiul ConsumerLab indică și o creștere a perioadei de timp petrecută urmărind conținut de pe smartphone-uri și tablete. În plus, respondenții consideră atât canalele TV tradiționale, cât și canalele de tip Pay TV ca fiind „depozite de conținut” din care consumatorii pot alege selectiv și pot urmări mai târziu bucățile de conținut pe care și le doresc, folosind echipamentele DVR (digital video recorder). Funcționalitatea DVR contribuie, de asemenea, la fenomenul de vizionare „în masă” a conținutului TV, fenomen care a apărut odată cu apariția seturilor de seriale TV și a filmelor în mai multe părți, și care este foarte diferit de experiența TV tradițională de a aștepta o săptămână pentru a vedea un nou episod al serialului preferat.
În plus, mulți telespectatori au devenit clienți ai unor servicii de video on demand ce oferă abonament, precum Netflix sau Hulu, și 48% dintre ei spun că ar vrea ca episoadele din serialele preferate precum „Breaking Bad” sau „House of Cards” să fie lansate pe piață laolaltă, astfel încât ei să poată alege când să le urmărească.
Niklas Heyman Rönnblom, Senior Advisor Ericsson ConsumerLab, a declarat: „Cercetarea realizată de noi ne arată că 56% dintre cei care plătesc abonamente pentru a avea acces la conținut video la cerere preferă ca toate episoadele unui seriale să fie disponibile odată, astfel încât să le poată urmări în ritmul pe care și-l doresc. Procentul celor de aceeași părere scade la 45% în cazul celor care nu plătesc pentru un astfel de serviciu. Această diferență subliniază impactul pe care acest tip de servicii le au asupra comportamentului de vizionare și asupra cerințelor fiecărui consumator în parte.”
„Există diferite moduri în care cineva poate urmări volume mari de conținut: unii telespectatori nu descoperă un serial TV decât la jumătatea sezonului și de aceea vor urmări mai multe episoade unul după altul pentru a ajunge la zi cu episoadele înainte de terminarea sezonului. Alții, însă, preferă să urmărească întregul sezonul în propriul lor ritm, ceea ce înseamnă că trebuie să aștepte ca acesta să fie disponibil în totalitate.”
Deși 41% dintre consumatori și-au exprimat dorința de a putea să își urmărească serialele preferate de oriunde, există încă 2 probleme majore în această privință: costul traficului de date și costul conținutului în sine. Studiul ConsumerLab arată că mulți nu sunt dispuși să facă compromisuri în ceea ce privește calitatea imaginii, 43% dintre respondenți mărturisind că disponibilitatea conținutului UHD (Ultra High Definition) este importantă pentru ei.
Heyman Rönnblom a adăugat: „Rezultatele studiului nu lasă nici un dubiu – companiile de media trebuie să regândească modul în care creează și lansează conținut, în timp ce furnizorii de servicii TV ar trebui să se concentreze pe calitatea oferită telespectatorilor, indiferent de dispozitivul de pe care aceștia urmăresc conținutul. Peisajul media se schimbă rapid, iar modelele de business și de livrare vor trebui să țină pasul cu schimbarea dacă vor să continue să ofere valoare adăugată consumatorilor.”