Programul de vara ascute competitia low-cost

Strategie Companiile aeriene se bat in tarife pentru destinatii precum Spania sau Italia Mai degraba decat destinatii suplimentare, orarul de vara (1.04 – 30.10) inseamna pentru companiile aeriene tarife noi. “Noi” se traduce in cazul de fata prin “reduse”. Fara doar si poate, concurenta acerba pe unele rute obliga companiile sa lanseze tot felul de promotii. Cele mai profitabile destinatii sunt in zonele in care traiesc comunitati numeroase



Strategie Companiile aeriene se bat in tarife pentru destinatii precum Spania sau Italia

Mai degraba decat destinatii suplimentare, orarul de vara (1.04 – 30.10) inseamna pentru companiile aeriene tarife noi. “Noi” se traduce in cazul de fata prin “reduse”. Fara doar si poate, concurenta acerba pe unele rute obliga companiile sa lanseze tot felul de promotii.




Cele mai profitabile destinatii sunt in zonele in care traiesc comunitati numeroase de romani: Italia, Spania si Germania. Drept urmare, din 2004 incoace, tarifele s-au situat pe un trend descendent, companiile care opereaza in aceste tari si-au majorat numarul de destinatii, iar noi companii low-cost au atacat piata. Sa luam cazul concret al Italiei. Profitand de tarifele mari practicate de Alitalia si Tarom, doua companii low-cost, Blue Air si MyAir s-au instalat confortabil in piata. O a treia companie de acelasi tip, WindJet, si-a anuntat prezenta din aprilie a.c. pe ruta Bucuresti-Forli, pasagerii avand posibilitatea de a se conecta mai departe pentru Catania, Palermo sau Sicilia. WindJet va opera doua zboruri pe saptamana, iar pretul unui bilet pe ruta Bucuresti-Forli porneste de la 40 de euro.


Lucrurile stau cam la fel in ceea ce priveste Spania. Anul trecut, singurele curse directe spre Madrid si Barcelona erau ale operatorului Blue Air. Realizand, intr-un sfarsit, ca avioanele spre Spania ale companiei concurente sunt atat de pline incat numarul de curse era suplimentat in preajma sarbatorilor, Tarom a decis ca din aprilie a.c. sa introduca patru curse pe saptamana spre Barcelona. Blue Air a ripostat imediat si a anuntat cresterea la trei curse pe saptamana a numarului de curse spre Madrid, precum si alte trei curse saptamanale spre o noua destinatie, Valencia.
Mai mult, tot din aprilie a.c., zboara spre Barcelona si Madrid o companie spaniola low-cost, Air Madrid. Imediat ce Air Madrid a anuntat ca va avea doua curse pe saptamana, iar tarifele vor pleca de la 147 euro plus taxe, Blue Air a lansat o oferta speciala, de 120 euro plus taxe un bilet pe aceleasi rute. Toate aceste mutari, pe fondul scaderii tarifelor de catre celelalte companii straine: de exemplu, Air France si KLM ofera bilete spre Barcelona la pretul psihologic de 199 de euro, desigur cu escala la Paris, respectiv Amsterdam.


Austrian Airlines si Tarom au introdus doua rute mult-asteptate de comunitatea de afaceri: Sibiu-Viena, Cluj-Viena si Viena-Iasi. In timp ce pe prima ruta vor exista sase zboruri pe saptamana, mai ales datorita faptului ca in 2007 Sibiu va fi Capitala Culturala a Europei, pe segmentele Viena-Iasi, respectiv Cluj-Viena vor exista patru curse, respectiv cinci zboruri pe saptamana. De asemenea, operatorul national a crescut cu unu numarul de frecvente spre Atena, Salonic, M