Programul direcțiilor de pașapoarte. Care sunt zilele în care nu se lucrează

pasaport romania

SURSA FOTO: Dreamstime

Ministerul Afacerilor Interne a venit cu o serie de precizări privind programul direcțiilor de pașapoarte, dar și cu informații utile pentru cei care au nevoie să meargă la ghișeele pentru eliberarea unor diverse documente, precum permise auto sau documente de identitate.

Programul direcțiilor de pașapoarte. Care sunt zilele în care nu se lucrează

Ministerul Afacerilor Interne (MAI) aduce din nou în atenția publicului că, în zilele de luni și marți, serviciile publice comunitare care gestionează eliberarea permiselor de conducere, a certificatelor de înmatriculare, a pașapoartelor, cărților de identitate, precum și alte structuri din cadrul Ministerului Afacerilor Interne care furnizează alte tipuri de documente, își desfășoară activitatea conform programului normal de lucru cu publicul.

Conform comunicatului de presă emis de MAI, în perioada 1-6 mai nu vor fi disponibile servicii pentru public la ghișeu, aceste zile fiind desemnate ca zile de sărbătoare legală la nivel național, în care nu se lucrează.

„Încurajăm cetăţenii ca, înainte de a se deplasa la ghişeele serviciilor publice comunitare, precum şi la ghişeele celorlalte structuri ale Ministerului Afacerilor Interne care eliberează alte tipuri de documente, să consulte programul de funcţionare, disponibil pe paginile de internet ale acestora”, se menționează în comunicat.

Direcția Generală Permise de Conducere și Înmatriculări încurajează utilizarea serviciului de programare online disponibil la adresa https://dgpci.mai.gov.ro/drpciv-booking/.

„Reamintim faptul că pentru a facilita plăţile reprezentând contravaloarea permisului de conducere, a certificatului de înmatriculare, a autorizaţiei de circulaţie provizorie, precum şi a plăcuţelor cu număr de înmatriculare, Direcţia Generală Permise de Conducere şi Înmatriculări a pus la dispoziţia celor interesaţi, un serviciu online prin intermediul site-ului propriu – https://dgpci.mai.gov.ro/drpciv-payment/”, a informat MAI.

De asemenea, cei care urmează să obțină permisul de conducere pot să-și testeze cunoștințele teoretice prin intermediul unei aplicații online disponibile pe site-ul structurii – https://dgpci.mai.gov.ro/dlexam.

„Persoanelor care au nevoie de un nou document de călătorie le recomandăm să facă din timp programare prin intermediul hub-ului de servicii al MAI https://hub.mai.gov.ro/epasapoarte/programari/harta. După depunerea cererii de eliberare a paşaportului, recomandăm verificarea stadiului folosind următorul link https://hub.mai.gov.ro/epasapoarte/programari/verifica-pasaport/„, se specifică în comunicat.

Ce trebuie să știe cei care au permisul de conducere reținut

Pentru informații suplimentare referitoare la documentele necesare însoțitoare pentru eliberarea diferitelor documente, taxele și modalitățile de plată, se recomandă consultarea paginilor de internet ale Direcției Permise și Înmatriculări – https://dgpci.mai.gov.ro/documents-and-forms/inmatriculari, Direcției Generale de Pașapoarte – https://pasapoarte.mai.gov.ro/ și Direcției Generale pentru Evidența Persoanelor – http://depabd.mai.gov.ro/.

Cei care doresc să obțină certificatul de cazier judiciar sau istoricul sancțiunilor rutiere au posibilitatea de a descărca aceste documente online, gratuit, prin accesarea hub-ului de servicii al MAI, https://hub.mai.gov.ro/serviciu/. Certificatele pot fi obținute de către utilizatorii care dețin un cont valid în hub-ul de servicii al MAI sau prin intermediul aplicației Ghișeul.ro.

Structurile specializate din cadrul Poliției Române în domeniul armelor, explozivilor și substanțelor periculoase utilizează sistemul EARM care, începând din anul 2024, permite persoanelor fizice și juridice să depună, în format digital, orice solicitare și documentele prevăzute de legislația națională pentru obținerea avizelor specifice segmentului de autorizare în vederea procurării, deținerii, portului și folosirii de arme.

Sistemul informatic poate fi accesat pe site-ul Poliției Române, secțiunea proiecte, la link-ul https://appearm.politiaromana.ro/.

În ceea ce privește restituirea documentelor reținute de structurile de poliție rutieră, programul de lucru cu publicul la ghișee se desfășoară inclusiv în zilele de sărbători legale și poate fi consultat pe pagina de internet a Brigăzii Rutiere București sau pe paginile de internet ale inspectoratelor de poliție județene, au informat reprezentanții MAI.