La trei ani de la lansare, programul Deschide România, dezvoltat de eMAG, a depășit pragul de 2.000 de producători din toate județele țării și peste 570.000 de produse disponibile prin program clienților eMAG.
În 2019, Deschide România a generat comenzi de peste 13 milioane de lei pentru producătorii români de pe întreg teritoriul țării, care au vândut peste 200.000 de produse realizate 100% în România. Bilanțul celor trei ani de program arată vânzări generate de aproximativ 30 de milioane de lei. Cele mai bine vândute produse au fost produsele textile, produsele home&deco, hainele pentru copii și jucăriile.
„După trei ani de program Deschide România, care susține micii producători locali să își dezvolte afacerea, vedem rezultate care ne motivează să ne concentrăm și mai mult pe această platformă, parte din eMAG Marketplace. Am reușit ca, într-un timp destul de scurt, să triplăm numărul de comenzi plasate și să aducem în stoc peste jumătate de milion de produse fabricate 100% în România. Deschide România aduce mai aproape de clienți o varietate mai mare de produse autohtone și valoare adăugată comunităților locale prin încurajarea economiei sociale”, a spus Florin Filote, director eMAG Marketplace.
Top județe în programul Deschide România (altele în afară de Ilfov):
- Cluj – 108 companii
- Iași – 68 companii
- Timiș – 56 companii
Deschide România pune la dispoziția micilor producători platforma prin care au acces rapid, eficient și fără riscuri la piața de desfacere dezvoltată de eMAG, beneficiind în tot acest timp de suportul și expertiza eMAG în vânzarea online, acumulată în cei peste 18 ani de operare a produselor în regim propriu. Totul se realizează prin intermediul tehnologiei care, la rândul ei, este „made in Romania”, scopul urmărit fiind acela de a îmbunătăți experiența de cumpărare a clienților care vor să consume produse autohtone. Antreprenorii care doresc să se înscrie în program își pot alege orice domeniu de activitate, cu excepția industriei alimentare. Pentru a face parte din program, companiile producătoare trebuie să aibă o cifră de afaceri nu mai mare de 500.000 de lei în anul fiscal anterior și orice produs propus spre comercializare să fie fabricat exclusiv în România. Participanții la program beneficiază de un regim special de comisioane, iar ONG-urile nu plătesc comision.