Asociația Marilor Rețele Comerciale din România (AMRCR) a transmis din nou Comitetului Național pentru Situații de Urgență și Direcției de Sănătate Publică o solicitare privind programul magazinelor în perioada Sărbătorilor. Conform comunicatului transmis de AMRCR, se solicită prelungirea programului magazinelor cu o oră, de la 21:00 până la ora 22:00.

„Având în vedere apropierea Sărbătorilor de Iarnă, dar și restricțiile în vigoare pentru prevenirea răspândirii Covid-19, Asociația Marilor Rețele Comerciale din România – AMRCR supune din nou atenției Comitetului Național pentru Situații de Urgență solicitarea ca în perioadele 19-24 decembrie 2020 și 28-31 decembrie 2020, programul magazinelor să fie prelungit de la ora 21.00 până la ora 22.00”, se arată în comunicat.

Prin măsura de prelungirea a programului, AMRCR consideră că vor fi respectate restricțiilor privind circulația persoanelor în afara domiciliului până la ora 23.00.

„Solicitarea AMRCR are în vedere atât măsurile suplimentare de prevenție luate la nivelul magazinelor, precum și situația epidemiologică la nivel național și scăderea numărului de cazuri.

Prin măsura prelungirii programului magazinelor vor fi respectate în continuare măsurile de siguranță sanitară în cadrul restricțiilor deja stabilite prin cadrul legal stabilite de Hotărârea de Guvern, pentru circulația persoanelor în afara domiciliului până la ora 23.00”, punctează AMRCR.

Este estimată o creștere a traficului în magazine de cel puțin 20%

Asociația consideră că prelungirea programului va oferi o mai mare flexibilitate consumatorilor, în contextul în care este estimată o creștere a traficului în magazine cu cel puțin 20% în zilele dinaintea sărbătorilor de Crăciun și Anul Nou.

„Apreciem că decizia prelungirii cu o oră a programului de funcționare a magazinelor ar oferi o mai mare flexibilitate pentru consumatori și va permite o fluidizare eficientă a traficului de clienți, asigurând accesul consumatorilor la produsele și cadourile pe care aceștia își doresc să le achiziționeze în această perioadă.

Menționăm că AMRCR estimează o creștere a traficului în magazine cu cel puțin 20% în zilele premergătoare Sărbătorii Crăciunului și Anului Nou”, conchide Asociația Marilor Rețele Comerciale din România.